Gjest Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Jeg fikk en brosjyre om kosthold hos jordmor. Leste den da jeg kom hjem, og der sto det at en som gravid skal ta 5 ml tran hver dag. Jeg pleier å ta en spiseskje, og trodde en spiseskje tilsvarer 15 ml. Noen som vet? Hvor mye tran tar dere?
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Hei! 5 ml er ca. en teskje. Jeg tok også en spiseskje men jordmor sa det holdt med en teskje.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 ta en spiseskje. Legen min sa at det var helt ok. Min erfaring er at jordmødre har såmange teorier og de er så forekjellige at jeg velger å stole på lege. Dessuten har jeg alltdi tatt en spisekje også når jeg ikke var gravid og det tenker jeg å fortsette med!!!!
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Jeg tar 2 omega3 tabletter hver dag
Marlex Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Jegtar også to omega 3 tabletter hver dag, men jeg lurer på å kutte ned til 1? Har hørt at babyen kan bli unormalt stor hivs en får i seg for mye omega 3?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Det har jeg også hørt! Derfor tar jeg ikke Omega3 hver dag, bare de dagene jeg ikke har spist fisk. Vet ikke om det er riktig tenkt, men. Har hverken lyst på omega3underskudd for ungen eller en stor unge!!!
VinterSol+2 Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 hehe jeg tar 4 store kapsler høykonsentrert omega3 hver dag. den målenheten du har fått oppgitt er vel bare for å sikre et minimum, tenker jeg. har iallefall fått beskjed at det er bare bra. (men nå spiser ikke jeg fisk da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå