Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med konstant hodepine. Vokner m hodepine og så blir det verre og verre. Det er ofte verst på kveldene. Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har svangerskapsmigrene,du kan jo ta det opp med legen din..

men hodepine er vist veldig normalt når man går gravid..

hvordan er blodtrykket ditt??

Skrevet

Jeg har det også sånn. Legger meg ofte med hodepine og våkner med den. Blir gjerne verre utover dagen. Har normalt blodtrykk.

Skrevet

takk for svar! Ja, tror jeg må ringe legen!

Blodtrykket mitt var 125/84 sist jeg var der, er 25 år. Det er normalt det er det ikke?

Er dere i full jobb eller sykmeldt? Jeg er i full jobb(tunus), det er slitsomt

Skrevet

Hei Ninen,

jeg kjenner meg veldig godt igjen. Har konstant hodepine der det føles som om hele hodet skal sprekke - går ofte greit når jeg får lagt meg rett ut på sofaen, men den minste anstrengelse setter igang dundringen.

Var hos legen i dag og alt så normalt ut, men jeg ble likevel 100% sykemeldt i 2 uker. Kan jo ikke ha det sånn. Nå jobber jeg med barn også, så hodepinen gjør arbeidet helt uholdbart. Håper det gir seg for det er ikke veldig spennende å være lenket til sofaen!

Skrevet

God bedring! Håper du kommer deg på de ukene..

Jeg skal begynne til fysioterapeut neste mandag. håper det hjelper, hvis ikke må nok jeg også sykemelde meg noen uker. Har det på samme måte som deg :-)

Skrevet

jeg hadde det også sånn, og har vært bra (BANK I BORDET!!) i et par dager nå, etter at jeg startet på HEMOJERN på tirsdag. Når jeg var hos legen sa hun at jeg hadde lave jernlager, men at blodprosenten var fin. Nye anbefalinger sier at man skal gå ut i fra blodprosenten, og ikke jernlagrene, og at de ikke anbefaler jern til gravide dersom ikke blodprosenten går under 10 (Tror jeg det var). Hun var som hun sa ikke helt enig i dette, og ville jeg skullle starte på jerntabletter ettersom man ikke vet hva en fødsel kan føre med seg av blodtap. (Hadde STOORT blodtap første fødsel, og takk og lov for at jeg hadde brukt jerntabletter den gangen også, så hadde jeg "litt å gå på"). Det går jo an for deg å spørre legen hvordan det står til med jernlagrene, og ev. om du kan begynne på jern? Ville spurt legen før jeg begynte i alle fall.

Forrige svangerskap, når jeg var plaget av hodepine, anbefalte faktisk jordmor meg å DRIKKE LITT KAFFE!! (drikker ikke kaffe til vanlig). Det høres jo helt bakvent ut, men tror kanskje det kan ha en liten, kortvarig effekt i alle fall:)

Skrevet

Hvordan kjennes hodepinen. Sitter den framme i panna og bak øynene nesten som feberhodepine? I såfall kan det være spenningshodepine som kommer av stive skuldre og nakke. Jeg har i perioder vært veldig plaget av dette og merker at det kommer mye mer enn vanlig nå under graviditeten. Jeg for min del har veldig mye hjelp i å gå til kiropraktor for dette. Trening av rygg og skuldre er også veldig bra!

Skrevet

Jeg har også vært en del plaget med dette. Er visst veldig vanlig i svangerskapet. Kan skyldes progesteronet, har jeg lest. Det eneste som hjelper for meg, er å ligge stille.

Skrevet

Hei!

Takk for tips alle!! Skal til lege om 2 uker og da skal jeg høre om jern!

Kaffe liker jeg ikke så d tror jeg ikke at jeg klarer å drikke.

Det varierer litt hvor hodepinen sitter, men noen ganger i panna, bak øynene og noen ganger bak i nakken. Tror det kan være pga stiv nakke ja, så blir bra å begynne t fysio.

Lykke t alle sammen- håper dere får gode svangerskap framover!

Skrevet

prøv akupunktur! har en helt utorlig virkning på meg og min svangerskaps migrene! var veldig plaget fra ca uke14, men etter et par uker med behandlig har jeg nå vert frisk som en fisk! ikke antydnig til migrene! hadde det på samme måte i mitt første svangerskap også. nå har jeg bare en avtale om å komme å få behandling hvis jeg kjenner at den komer. jeg er nå i uke 20.

Skrevet

De sier mange har mye vondt i hodet under graviditeten når de får jente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...