Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Ble så glad da jeg fikk melk 4 dager etter fødselen!! Jenta mi drakk mme og vann før mm kom,men syntes jo det var supert at det endelig var noe..Hun tok puppen hele tiden selv om det ikke var noe! Uansett - etter melken kom bare hyler hun..Forstår ikke hvorfor for det kommer mye melk for jeg har prøvt og pumpe.. Drikker ikke brus,røyker ikke og holder meg unna "nei" mat!! Å så skal hun jo bare ligge med puppen..Ingen andre er god nok.Å hvis hun ligger i mitt fang må hun suge!! Tror virkelig ikke jeg orker dette...På natten må hun sove med puppen og suge en gang i halvtimen.Legger jeg henne vekk skriker hun til hun nesten mister pusten! Er det meningen det skal være sånn? Da er det siste gang hun suger NÅ..!
duppsko Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Gutten min ville suge heeele tiden den første mnd, men ville ikke ha smokk, kun pupp...! Babyen min er nå 3 mnd, og vil ha pupp ganske ofte på natta... og sovner til det.. har sluttet med å grine når jeg legger han ned igjen, men det tok litt tid, nå sutrer han bare litt når jeg legger han ned, så sovner han.. går vel rundt 2 timer mellom hvert måltid på natta, ikke fullt så mye på dagen.. så det blir nok bedre skal du se bare å holde ut ei stund til.. og evt snakke med ei helsesøster hvis det ikke gir seg Lykke til.. ikke gi opp
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Jeg vet og var klar over at det ble mye mat tider hvis jeg skulle amme...Men det er jo ingen hjelp i faren som går hjemme for hun blir jo helt hysterisk hvis hun blir tatt vekk i fra puppen Hun bytter liksom på og suge og bare "lukte" på puppen hele dagen og hele natten!!
kreps-76 Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Hvor gammel er jenta di? Jeg får inntrykk av at hun ikke er mange dagene gammel. De første ukene er det veldig slitsomt å amme, men det går seg til. Ikke gi opp! Det er en stor overgang for babyen å bli født, og gå fra en tilværelse i magen med kontinuerlig tilførsel av næring, til det å suge selv, føle på sult og tørste, kanskje ha mageknip osv. Amming tar all tid den første tiden, man føler man sitter med babyen sugd fast på seg selv, det tar all tid og energi, i en periode som man gjerne fortsatt er sliten etter fødselen og nattevåk. Men tenk at denne tiden er det dette som er din oppgave, å sørge for babyens ve og vel,og prøv å la alt annet vente (vet at det er lettere sagt enn gjort) Det at hun skriker når hun blir tatt vekk.. Ammer du til hun selv slipper taket? Kankje hun ikke er helt mett?Jeg husker jeg trodde det var å amme i 5 minutter og så skulle den nyfødte bli mett, og var kjemepoverrasket da han sugde i både en halvtime og tre kvarter, før han slapp taket de første ukene, og så ville han gjerne ha mer etter bare halvannentime eller så. Men det var bare i starten, kanskje en måneds tid eller så. Det virker uoverkommleig der og da. Men som sagt, det går seg til!! Ikke gi opp, og hvertfall ikke sålenge du har mer enn nok melk. Jeg har aldri brukt flaske, så jeg vet ikke hvordan det er, men jeg vil tro det ikke er særlig lettvint det heller i lengden. Og når det har gått noen uker, så kommer babyen inn i en rytme, både med amming og gjerne søvn/hvile, og da er det kjempepenkelt å bare kunne dra fram pupen når ungen vil ha mat. Men det krever jobbing i starten.Lykke til!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå