Gå til innhold

Hvor mye penger har småån??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kontoer har barnet ditt?

Hvor mye penger har barnet ditt?

Hvor mye penger sparer du til barnet ditt hver mnd?

Vi har 1 sparekonto og 1 brukskonto til dateren vår.

500 kr inn på hver av de pr mnd.

Hun er 14 mnd og har totalt bare 6000 kr.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0 kontoer

0 kroner

og sparer 0 kroner i mnd.

Men lider forhåpentligvis ingen nød uansett ;)

Skrevet

Sønnen min har bare et fond, der han nå har 6-7000 tror jeg.

Vi sparer ikke noe fast enda, men skal vel begynne med det etterhvert.

Skrevet

datteren min har egen konto. jeg sparer 250 kr til henne hver måned, er meningen at pappaen skal gjøre det samme.. men det gjør han ikke. (han tar riktignok brorparten av de faste utgiftene våre da)

nå har hun ca 11 600 kr på kontoen sin.. men det er julepenger, bursdagspenger osv innpå der da :)

kjekt å ha..! men kommer til å bruke av dem, etterhvert som hun får behov for nye store dyre ting.

Skrevet

hun er forresten 16 mnd.

Skrevet

Har dere kontoen i deres eller hennes navn?

Skrevet

Hun har ingen konto som står på henne. Alt står i mitt navn. Sparer på sparekonto for henne og i fond hver mnd. Nå har hun ca 5000 på sparekontoen og ca 5500 i fondet. Hun er 16mnd.

Skrevet

Barna mine har en konto hver, pluss at de har to fond hver.

Eldstemann har 12 000.- på konto, og 23 000,- i fond

Yngstemann har 6000,- på konto, og 23 000.- i fond

Vi sparer ikke månedlig, og kontiene/fondene står i barnas navn

Skrevet

Sønnen vår fikk ca 10 000 til dåpen. I tillegg har han noen hundre på sparebøssa. sparer ikke noe pr mnd til han, men tenker det er greit å opprette en konto i hans navn som han etterhvert kan tømme sparebøssa på. så kommer vi til å sette inn penger han har fått i gave osv.

Skrevet

Snuppa mi har 1 fond, der står det ca 1000,- kr som ene fadderen hennes setter inn penger på hvert år fram til hun blir konfirmant.

Hun har 2 kontoer, den ene sparer jeg 200 kr i mnd på og der har hun nå litt over 30 000,- (dåps penger etc står også der!), den andre sparer hun selv på (altså småpenger som hun får fra oss og fra besteforeldre og som hun elsker å putte på sparebøssa si) og der har hun ca 1000,-. I tillegg sparer jeg barnetrygda hver mnd på en konto. Denne står i mitt navn og jeg bruker av denne dersom det er større, litt dyre ting jeg må kjøpe til snuppa. Denne kontoen har hun 10 000,- på.

Hun er 18 mnd.

Skrevet

Har en sparekonto på rundt 10.000 - og jeg, vi, har ikke spart noe. Gaver og sånn...

Har nå opprettet fond til henne, som skal trekkes fra hennes egen sparekonto.

Konto og fond står så absolutt i hennes navn.

Ser noen spør om det lengre oppe. Hvis dere setter det i deres eget navn, så må dere huske på evt. arveavgiter og sånn som kan komme hvis dere gir pengene til ungene f.eks når de er 18 år.

Ikke at jeg har så peil på dette altså, men tror det er et lite poeng.

Skrevet

Han har vel ca 1500 kr.

Vi hadde ingen dåp, så sparer bare til han på

sparegrisen.

Skrevet

Junior har en sparekonto og fond. tilsammen er det vel 32000 kr der. Sparer ikke hver måned, men setter inn litt nå og da. Han er 15 mnd.

Skrevet

Hvis dere sparer i barnets navn vil overformynderiet komme inn og overta når beløpet i barnets navn er på 75000 kr. Ungene kan også få problemer under utdanning om de har mye penger får de ikke lån og stipend av lånekassen.

Hver av foreldrene kan gi hvert barn 250 000 kr i gave uten at de må skatte av dette. Så da er det nok det lureste å spare i sit eget navn om barna får mye penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...