Gå til innhold

Nå får jeg pepper...hehe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skjerme barna fra sannheten?? Eks nyhetene hvor barn og andre mennesker har det dprlig eller blir drept....

Hvprfor skjerme barna fra fantasi filmer?? Eks harry potter osv..

Bare lurer hva dere tenker??

Selv så gjør jeg ikke dette.... Ike at jeg oppfordrer barna til å se den grusomme sannhet....men kommer det når de ser på tv så forklarer jeg alt for dem og lar dem se den faktiske sannhet... VET mange synes dette er brutalt...men jeg gjør ikke dette for å skremme barna men herregud!!!! Sannheten uansett hvor mye du ikke vil den skal være sann er jo da slik at barn blir drept, voldtatt og sulter dagli! Vil mine barn skal forstå dette.....ta den inn over seg og fundere over "problemet".... Vil ha bevisste barn som tenker lengre enne seg selv og norsk samfunn...

bare min mening da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn må lære etter evne til å fordøye og forstå det som blir dem fortalt. Jeg forteller ikke min 3-åring at barn blir drept og voldtatt hver dag på den andre siden av kloden, fordi hun rett og slett ikke er moden nok til å forstå omfanget av problemet. Hun er nå i en fase hvor hun prøver å forstå hva det vil si å være død. Det er tøft nok å fundere på for en på hennes alder syns jeg..

La barne få leve i sin naive verden noen år og gi gode svar på spørsmål som måtte dukke opp underveis. Det hadde jeg ønsket om jeg var barn nå. Den tiden får man aldri tilbake..

Skrevet

Helt enig med deg espi. Har en datter på snart 4 år og jeg vil at hun skal få være barn så lenge sm mulig,hun får nok vold,krig og "sannheter" ettersom hun blir eldre. Synes barna skal sjermes for dette så lenge de er så små. Mitt barn reagerte på disse reklamene under påske,der barna i u.land sulter og trenger faddere osv, Jeg fortalte henne da at disse barna ikke får mat eller går på skole,men der går også grensen. Hver gang hun ser et barn av utenlandsk opprinnelse på tvn nå sier hun: åå de barna får ikke mat de. Jeg prøver da så godt jeg kan å forklare forskjellen. Synes synd på dine barn da som kanskje går å tror at de kan bli voldtatt,drept og eller bli utsatt for vold når som helst. Nei skjerm barna for dette så lenge de ikke er gamle nok til å forstå ordentlig!! La barn være barn. Nå skrev ikke du hvor gamle dine barn er men det er aldersgrense på Harry potter for en grunn. Disse filmene kan skremme barn godt selvom de er "tøffe" De vet jo ikke forskjell på Fantasi og virkelighet før de er kommet godt opp i skole alder!! Og det er jo også kjent at vold avler vold,ser barna mye på dette kan de selv bli voldelige i lek og senere i livet!Synes du bør dempe sannheten litt jeg og ikke fortelle allt i detaljer. La barn være barn,uten for mange bekymringer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...