Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hei! Vet at det er kanskje feil forum å legge disse spørsmålene inn, men svar den som vil=) Jeg fikk en nydelig sønn 13.feb. Å etter fødselen så har jeg ikke hatt det så godt i beina nedentil, det er vel bekken beinet det heter.... Jeg klarer ikke å stå eller gå lenge før jeg må sette meg ned, når jeg da setter meg ned så gjør det kjempe ondt!!! Det går over etter at jeg har satt en stund... Det er sånn akkurat at jeg greier å stå den tiden det tar å skifte bleie. Jeg hadde ikke bekkenløsning under svangerskapet.... Hva er det jeg plages med? Å mitt neste spørsmål er, hvor lenge blødde dere etter fødselen?
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 JEg blødde 2-3 uker etter fødsel. Hvis du går til legen nuh så får du gratis fysioterapi. bl kan desverre komme etter fødsel også og hvis du skaffer hjelp så fort som mulig kan du bli fort bra igjen:) God bedring og gratulerer med ny baby:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Har ikke hatt bekkenløsning så har ikke peiling på hva det føles ut som=( Men må nok spørre om hjelp fr alege eller noe ja
spagetti Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Kan det være at noen muskler er vridd eller har snudd seg? Det kan være ganske vondt og stråle ut flere steder... Du bør komme deg til lege for å få undersøkt, evnt en kiropraktor.
OsloMor Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Hei kjære deg! Det trenger ikke å være noe galt, men du må gi det litt mer tid. Det er jo ikke ti dager siden du fødte engang! Jeg har også hatt slik vondt rett etter fødslene, kunnen gå relativt langt men ikke stå stille lenge av gangen. Det går over, bare ikke forvent all verdens med en gang. Om 4-5 uker kommer du til å føle deg super sprek! Man får følelsen av at alle er så frsike og freshe rett etter en fødsel. helst skal man reise hjem fra sykehuset etter noen timer og være sitt gamle jeg. Føler at det nesten er konkurranse mødre imellom hvem som er friskest etter fødselen. Selv har jeg ikke vært av de,følte meg ok etter andremann. Men etter førstefødte tok det over tre uker før jeg faktisk kunne gå min første tur. Var så utrolig medtatt med knekt halebein, rekordlav blodprosent,VONDE sting og en hissig bystbetennelse. Du må bare hvile og slappe av, det er ikke unormalt! God bedring og lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Ja jeg å har lav blodprosent og vonde sting... Det gjør sååå vondt i bekkenbeinet at jeg kommer til å sove dårlig i natt kjenner jeg=( Mannen min er bekke på arbeid, han skulle egentlig ha fri denne uka, men måtte dra....vært borte i to dager kommer hjem i natt en gang utslitt.... Så i to dager har jeg hatt hendene fulle, datra mi, hunden husarbeid, matlaging, å han lille har snudd døgnet å er våken fra 01. til 05.... Så er sååå sliten nå at jeg gråter av både smerter og savnet etter min mann=( Litt mye klaging på meg her nå, men må bare få det ut
OsloMor Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Uff av meg! Prøv å ta to/tre paracet, det kan hjelpe litt. Ellers ønsker jeg deg så god natt du kan få, med en våken liten tass:-) Blir nok bra å få hjem mannen din også, selv om han er sliten har du han iallefall i hus, og det er jo en trøst. Liten trøste-klem fra meg i Oslo som vet hvordan du har det:-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Velger å være anonym her... Mitt tips til deg: Ta deg et glass vin i kveld, og prøv å slappe av selv om lillegutten har snudd døgnet. Jeg gjør det selv. Tar meg gjerne et glass om kvelden for å roe ned, spesielt når jeg er alene og mannen borte pga jobb. Har ikke hendene fulle, slik som deg..Vin hjelper for meg, et lite glass skader heller ikke når du ammer. Stooor klem til deg!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Det kan jo være at Sakralleddene har forskjøvet seg under fødselen det gjorde det hos meg, sakralleddene er de to store bekkenleddene vi har... De beveger seg ikke mye og kan ikke oppdages ved røntgen og kan bli svære smertefullt når de har forskjøvet seg mye og det er faktisk 0,1 mm... Min Manuellterapaut foretar noe som heter osilering og støtter da haleben og rykker litt i foten og da hopper de tilbake igjen og det kjennes deilig ut.... Var selv i samme situasjon som deg fram til en mnd etter fødsel, men må fremdeles inn og rette på bekkenleddene...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 En venninne av meg hadde slike bekkenplager i 4 mnd etter fødsel før det ga seg, er en form for bekkenløsning tror jeg. Var visst dritvondt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 Jeg hadde bekkenløsning under svangerskapet. Var ikke så ille plaget som mange andre men det var ille nok. Etter fødselen så har det liksom ikke blitt helt bra. Så endelig fikk jeg rotet meg til kiropraktor så viser det seg at jeg har bekkenlåsning. Stiv som en pinne i nedre del av ryggen samt hoftene. Og det er nå 8 mnd siden lillemor ble født. Så jeg anbefaler deg å ta deg en tur til kiropraktor jeg altså. Vel verdt pengene!!
MammanTilGullene Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Etter første fødselen blødde jeg i ett par uker. Etter den andre blødde jeg i nesten 6, det var ganske kjipt. Trøster meg med at jeg ikke har fått mensen ennå (7mnd), så da går jo regnestykket opp likevel:-)!
hemmeligvemmelig Skrevet 22. februar 2007 #14 Skrevet 22. februar 2007 Jeg hadde vondt i underlivet og var øm i bekkenet i ca 5-6 uker etter fødsel. Gi det tid! Hvis du har sydd, kan det hjelpe å sitte med stussen i grønnsåpebad. Kjøp i så tilfelle medisinsk grønnsåpe på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå