Jerry 82 Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Gutten her på 8 mnd NEKTER å drikke melka si for tiden, har prøvd med tutekopp og glass, alle mulig triks, men det eneste han vil er å ha flaska i senga før han skal sove dupp på dagtid, og før han legger seg om kvelden.. dette er vel en dårlig vane? noen som har noen gode tips? hvor mye melk bør de ha iløpet av døgnet når de er 8 mnd?
Jerry 82 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2007 Ingen? er det noen andre barn som har lagt seg til denne vanen?
så var vi 4 Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Det er en dårlig vane hvis dere synes det. Med tanke på tenner og sånn er det jo ikke å anbefale, men sånt kan man ta med tiden. Det virker som han vil ha flaska der for kosen sin skyld så kanskje dere kan prøve å pakke han godt inn i et mykt pledd før han får flaske. Det gjør vi med Martin for å få han til å spise/sove på dagtid.
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Gutten min har vært vanskelig i melk- og matveien helt siden han ble født. Det var en periode jeg måtte gi ham melk kun mens han sov. Nå er han 9.5mnd, og vi har vært gjennom mange vanskelige matperioder. Han får også melk på senga før han sovner. En stund hadde jeg med tannbørsten inn på soverommet og pusset etter flaska, men så ble det pusse-nekt.. Jeg har som mål og slutte med nattinatt-flaska når han fyller 1 år. Vi sliter mest med grøtnekt om dagen, men det er ikke første gangen vi har det heller, så jeg er litt mer avslappa nå. Brød vil han heller ikke spise. Jeg ville fortsatt å gi melkeflaske på senga til dagdupp og nattinatt. Man kan ikke følge boka på alt. Man må finne metoder som fungerer for liten og stor. Det kommer helt sikkert et naturlig tidspunkt etterhvert, der du bestemmer deg for at NÅ er det slutt på sove-melka! Mener det er anbefalt 500-600ml melk per døgn, og da er væsken i grøten inkludert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå