Gå til innhold

Far snakker nedsettende om mor...hver fredag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg over at mannen min ikke klarer å la være å snakke nedsettende om barnas mor, mens de er i nærheten og kan høre. Han henter de på fredag og oppdager at de har ikke gjort lekser ila uka, at de har mistet luer, votter, gensere og jakker (det er han som kjøper alle klærne, mor har dårlig råd), at de har sett for mye på TV, at de ikke har tatt fluor, at sønnen har gått med brennkopper ubehandlet, at dattra ikke har smurt seg med eksemsalve, at treningen er blitt skulket fordi mor ikke orket å kjøre osv osv. Hver uke er det et eller annet i denne gata, skikkelig utrivelig start på helga, og ekkelt for ungene som ikke tenker så langsiktig og fornuftig som faren og som dessuten er lojale overfor moren!

Men hva skal jeg si? Det absolutt verste av alt,er når jeg tar det opp, og han svarer, hvis han har en ekstra dårlig dag, at jeg bryr meg jo ikke så mye som han for det er jo ikke mine barn! Sant nok, men jeg bryr meg ihvertfall ikke mer når jeg får slikt slengt i trynet, at jeg trenger ikke blande meg for jeg er jo ikke moren/faren dems...Da får jeg mest lyst til å bare gi blanke i hele opplegget. Hvorfor kan han bare ikke lære seg å holde kjeft, la mor gjøre ting på sin måte, og så har vi vår måte i vår uke? Hvorfor skal det være så vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han virkelig mener gjør en dårlig jobb så får han gjøre noe med det, søke om daglig omsorg.

Min ene sønn mister noe hver dag han også slik er han, votter,lue og evt andre klær har blitt en forbruksvare etter han begynte på skole.

Men det er ingen unnskyldning for at han skal gå å prate slik om barnas bio mor slik at de hører det, det vil skape en dårlig stemmning for barna og det straffer seg gjerne for den som prater slik til slutt når barna blir store nok.

Jeg syntes du bryr deg så lenge du ser dette som et problem og ville ha sagt at han evt kan skrive ned alt negativt da på et ark og evt lese det opp for deg senere eller ta det med mor.

Men som sagt hadde han ment at dette ikke var bra nok så burde han gjøre noe annet enn bare å bruke munn sin.

Skrevet

Nå mister jo alle unger masse, det er bare å ta en kikk på skolen, så finner man igjen det utroligste:)

Når det gjelder å snakke nedsettende om mor, så er det aldri lrt, og det er faktisk bare far som taper på det til syvende og sist.

Mor gjør som hun vil i sine uker, far i sine uker, evt må han be om daglig omsorg, ikke bare annenhver uke. Og dersom han ikke inkludererer deg i sin frustrasjon og omsorg for ungene kan han heler ikke forvente at du skal bry deg:)

Skrevet

Enig i at det ikke er lurt å snakke nedsettende om mor...., godt forslag å skrive ned, men han er så ekstremt temperamentsfull, tror ikke han har nerver til å sette seg ned å skrive. Men resten av uka har vi det jo fint da, og når det gjelder gjenglemte klær, så er det utrolig hvor flinke barna er til å huske i fars uke sammenlignet med mors uke...Det er vel fordi de vet at far er en slik eksplosiv far...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...