Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hadde satt utroli pris på om noen kunne hjelpe meg litt!! NYTT 22:06 21.02.2007 Har en liten prinsesse på 11mnd. Hun e kjempe redd for å sove, sover maks 10timer i døgnet, våkner hvertfall anhver time utav disse 10 timene! Hun skriker til hun bæsjer å spyr om jeg ikke ligger sammen med henne! Hun blir veldi fort sinna å slår gjerne seg selv(dette har hun gjort fra hun va bitteliten baby) dunke å hode sitt i veggen! Hun e veldi aktiv men ikke sånn "unormalt" aktiv! I dag va jeg på helsestasjonen å de vil begynne å ha oppfølging på henne, hun har en pappa, morfar, onkel og grand tante med adhd så med tanke på det vil de følge litt ekstra med! det jeg egentli lurer på e om dere har noen lignende erfaringer å kan fortelle meg litt om hvordan det har gått!! Har dere merket noe på deres barn når det va så lite?? Takk til alle som gidder å kan svare!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Har hun noen favorittside? Henger hun litt etter motorisk? Har hun mye vondt i magen? Hater hun å ligge på magen? Kjenner du deg igjen i noe av det, kan du skjekke ut kiss-kidd.no.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 eg trur at barn som slår seg sjølv ikkje har det noko godt i heimen sin.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Det var unødvendig sagt! Mange barn som gjør det, for å få seg selv til å grine. Hadde jenta vært 10 år så!!! Det der burde du be om unnskyld for.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 her inne har me lov å sei kva ein meina, ikkje noko eg treng be om undskyldning for!
SuperGlad Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 ha ha ha, så teit sagt! Dette er en baby på 11 mnd det er snakk om. Når barnet slår seg selv i den alderen er det jo ikke noe bevisst handling :-) Faktisk så har jeg aldri hørt om at adhd kan vises så tidlig. Her skal vi se etter symptomer på tourettes når snuppa blir 6-7 år,
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Adhd viser seg tidlig...men vanskelig å ta symptomene da. Men en ser tydelige trekk når en ser tilbake på historien. Typsik er lite søvn. Men personlig så synes jeg ikke 10 timer i døgnet var lite. Gutten min (som har adhd) sov gjerne 7-8 timer pr natt. Og sluttet tidlig med å sove på dagen. Han var også veeeeldiiig aktiv. (MEn har ei jente som er det nå også, og ingenting tyder på adhd der). Gutten min var veldig uredd, utfordret de fleste situasjoner. Klatret på alt som kunne klatres på før han var året. Han "lærte" heller ikke av situasjonene dersom han datt og slo seg. Bare lo og prøvde igjen:0). Etter hvert når ungene vokser litt mer til vil en kunne se at de har vanskelig for å konsentrere seg om ting, samt at det er vanskelig å sette grenser for dem, samt lære dem sosialt samspill. Ikke at en ike kan lære dem det, men det hvor andre barn trenger gjentakelse 2 -3 ganger for å lære, trenger dette barnet kanskje 30. Bra at HS er oppmerksom på dette, men hun får nok ikke noe diagnose før hun blir større og en ser flere av symptomene.
Aga:-) Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Det var forferdelig unødvendig og slemt sagt, og på ingen måte en universell sannhet. Når det gjelder påvising og diagnostisering av ADHD er det ikke noe som kan skje før barnet er ca 7 år, hvert fall i henhold til de offesielle diagnosekriteriene. På den annen side har jeg gjennom min jobb som psykolog for barn og ungdom møtt veldig mange familier med denne og lignende lidelser, og fryktelig mange av dem forteller om meget urolige babyer. Svært krevende, lite søvn, mye gråt, urolige i kropp. osv er ting som går igjen. Ofte forteller mødrene om et svært aktivt barn i magen.. Det kan være en kjempeutfordring å ha et så krevende barn i hus, så det kan være nødvendig med hjelp fra flere hold. Kanskje noen i familien eller i vennekretsen kan være barnevakt på litt regelmessig basis? Det er uansett lurt å ha en god dialog med helsestasjonen, som igjen kan henvise til andre hvis det skulle vise seg å være nødvendig. Hvis du ønsker mer informasjon om adhd, er www.adhd-foreningen.no et flott nettsted. Men: mange barn er urolige og har svært lite behov for søvn av mange andre årsaker eller uten at det er noe "galt" eller "unormalt". Ønsker deg veldig lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 min gutt slår seg selv innimellom å men han syns det e morsomt han.
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 23. februar 2007 #10 Skrevet 23. februar 2007 Var det jeg som sa noe unødvendig og slemt????????
Aga:-) Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 Nei uff, innlegget mitt havnet feil på en måte. Den som sa noe unødvendig og slemt, var den anonyme som sa at de barna som slår seg selv har det vondt hjemme. Det er jo både unødvendig og slemt, og ikke minst usant.
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 Hehe. Ja da er vi enige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå