Gjest Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er altså i min 23 uke og kjenner kun "bobler" av og til. Ingen klare spark enda. Livmoren min ligger visstnok på fremsiden og har hørt at det derfor kan ta litt lengre tid før en kjenner det. Men dette er da veeeldig lenge, er det ikke? Leser om kvinner som har kjent spark etter kun 13-14 uker!! Hadde vært utrolig deilig å fått høre om noen andre i liknende situasjon.. Har mistet før og er nok derfor ekstra engstelig.. På forhånd takk!
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Hei! Ta kontakt med legen din og uttrykk din uro. De kan sende deg til ekstra ultralyd. Jeg har kjent liv siden uke 12. Men siden du har mistet før, blir du ikke ektra tatt vare på da? Jeg hadde en dødfødsel for mange år siden og jeg får 4-5 ultralyd. Lykke til:-) Klæm
juni baby Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Hei!! Jeg er i uke 24 å nå først begynner jeg og kjenne spark. har lest og hørt att noen ganger så kan man gå helt til i uke 27 før man kjenner noe. Jeg har/er veldig bekymret i dette svangerskapet pga att jeg har mistet så mange ganger. men det jeg kan si du kommer snart til å kjenne sparkene fra den lille. nå kjenner jeg mer og mer for hver dag som går. men er du veldig usikker og redd, kontakt føden eller legen for å høre om du kan få komme for å høre hjertlyden, det har jeg gjort ett par ganger å alt hva ok. men sparkene kommer, tro meg.
CAT77 Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Hei! Jeg har det også sånn....! . Er nå i uke 22 og fremdeles kan jeg ikke si at jeg har kjent noe som kan kalles spark enda...! Morkaken min ligger foran livmoren og fungerer som en form for "buffer" sa jordmor...! Har vært på UL 2 ganger og var hos jordmor og hørte hjertelyd i forrige uke, så jeg må bare tro på at lillepiken i magen har det bra! Ta evnt en tur til lege/jordmor og hør på hjertelyden så blir du kanskje litt roligere...! Men jeg vet ihvertfall om flere som har det slik som oss! Lykke til!
VinterSol+2 Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 hei:) jeg er omtrent like langt på vei som deg; og jeg kjenner liv. Men ikke når som helst.. jeg må stort sett sitte veldig rolig, eller ligge rolig for å kjenne liv! Og da må det passe med veslas døgnrytme:) Men da kjenner jeg ganske så mye da, er litt vage disse bevegelsene, så hadde det ikke vært for at jeg hadde vendt meg til det de to siste ukene mens jeg har kjent bevegelser, så hadde jeg ikke nødvendigvis kjent de igjen! Noen dager kjenner jeg ikke noe.. og så neste dag kjenner jeg en hel del igjen. antagelig er alt i orden, hvis morkaka ligger i veien osv, så kan det hende du ikke kjenner noe selvom baby sparker og sparker og sparker.. men er du så urolig at du blir ordentlig bekymret av det, syns jeg du skal ta en ekstra prat med jordmor. ikke noe i veien for det. kanskje hun kan gi en bedre forklaring enn oss her inn, evnt kan du få høre hjertelyden eller få en ekstra ultralyd for å forsikre deg om at alt er ok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå