Gå til innhold

Kokt mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 2 1/2 år som har problemer med magen. Har fått beskjed om å ikke gi han stekt mat, men kokt mat. Noen som har noen gode oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette simpelthen slukte datteren min på 2 til middag i dag (spiste like stor porsjon som meg):

Du trenger:

Fullkornsspaghetti

Barilla pestosaus

Pinjekjerner (ikke ristede, da blir den sunne oljen herdet)

Cherrytomater

laksefilet (jeg brukte frossen)

Kok opp laks og spaghetti i saltet vann (de trengte omtrent like lang tid; ca 15 min) Ha oppi noen ss med pestosaus (etter smak og behag) i pastaen, og tilsett deretter cherrytomater (hele og halve) og oppdelt laksefilet i biter og bland godt. Strø over pinjekjerner ti slutt.

Utrolig kjapt, enkelt og godt!

Kom på jeg hadde kokt middag i går også:

Torsk med poteter, grønnsaker og hvit ostesaus.

Kokte opp torsk i saltvann, samt grønnsaker og poteter. Komponerte en hvit saus av smeltet smør med litt mel i, spedde med melk og krydret med salt og pepper. Tilsatte også litt vita hjertegod ost og lot det koke opp. Veldig populært.

Annen kokt mat?

hmmm... Alle slags supper, grøter, gryteretter, pølser, stapper, fårikål, hønsefrikasse, kokt lam med couscous...

Kan man bake i ovn er det jo enda mer man kan lage av paier, gratenger, bakte grønnsaker o.l... Lykkte til :)

Skrevet

Ønsker du å lage mat med kjøtt/karbonadedeig kan du helle litt vann over kjøttdeigen mens du "steker" den i pannen. Da blir den i virkeligheten kokt, og du merker ikke den helt store smaksforskjellen om du blander den inn i sauser, gryter, paier osv..

Skrevet

du kan bake ting i ovnen også. Det blir det samme som å koke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...