Gå til innhold

Loise-snuppa!

Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må rope litt før enn du forsvinner på sykehuset!!!!

Er ikke så ivrig på BIM for tida, kvalmen er litt bedre men er like sliten. Men snikbimmer innimellom på jobb og da må jeg sjekke hvordan det står til med deg. Termindatoen din nærmer seg jo med stormskritt! Synes ikke det er lenge siden vi skravla på BG, men det er jo faktisk 9 måneder sia.....

Jeg har enda ikke fortalt på jobben at jeg er gravid. De somler så utrolig med å få lyst ut stillingen: På nyåret skulle det lyses ut en stilling fikk jeg høre da jeg tok en prat i begynnelsen av desember om min eventuelle framtid på jobben. Blæh! Graviditet skal ikke påvirke utfallet, men det var det da!

Kulen på magen er uansett kommet, så det spørs hvor lenge det er hemmelig. Dessuten har vi informert familie og venner. Og i helga så oppdaget vi at nyheten også var kjent hos venners venner osv.

Har kjøpt inn mammabukser, men føler at de er for store enda og de vanlige klærne for små. Litt skummelt å tre de på seg for første gang :)

Veksler mellom og kose meg med magen og å synes at kroppen er et nummer for stor. Er jammen uvant! Katta skuler også på magen, skulle gjerne visst hva hun tenkte :)

Ser at du akkurat har fått ett nytt tantebarn! Spesielt at det blir så tett mellom søskenbarna da. Tenker det må være koselig å dele tiden med søstra si. Bor dere i nærheten av hverandre? Har selv to søstre, men mellomste utdanner seg fortsatt og minste er altfor ung (14...). Vi får heller kose oss med tilsammen 3 spente tanter (1 fille-onkel)+ 2 sett førstegangs besteforeldre. Vi har faktisk et vennepar som bare ligger 2 måneder foran i løypa, så jeg har noen å dele permisjonstida med.

Vet du fødte tidligere sist, så jeg var litt redd du skulle forsvinne før jeg fikk lagt inn et innlegg. Så at du hadde en del kynnere, men det trenger vel ikke å si så mye om tid for fødselen..? Ønsker deg uansett lykke til :) !!!!

Klem fra 14+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Mar79..

Ja, nå nærmer det seg fødsel med stormskritt for meg.. 14 dager til termin...Men du rakk meg med innlegget ditt *blunke*

Jeg skal forresten hilse så masse fra Kirsty.. hun husker deg, og jeg snakker med henne på msn akkurat nå nemlig, jeg sa at jeg skulle lese et innlegg fra deg på BIM.. og da ba hun meg hilse så masse....

Så du er fortsatt kvalm? stakkers deg da,, men godt å høre at det er bedre i alle fall!! Da er det håp om at det forsvinner etterhvert... Og jeg håper inderlig at det ordner seg med jobben og den nye stillingen du forhåpentligvis kan søke på snart!! Nå må de få ut fingen...*tvitvi*

Mammaklær.. Jeg husker at jeg nøt å ta dem på første svangerskap, for magen var så øm,, så mammaklær klemte mindre på magen og var dermed ganske deilig å ha på seg i forhold til trangere dongeribukser.. Var så mensenøm de første 3 mnd.. Nå er jeg rimelig lei den siste mammabuksen min.. Jeg har bare 1 bukse igjen som passer.. Yndlings mammabuksen min passer fra start og til ca uke 30,, så resten av svangerskapet går jeg i joggebukser hjemme og en mammabukse på jobb... Temmelig lei den buksen nå. Men giddet ikke kjøpe ny bukse til 300-500kroner for å bruke de siste ukene.

Men nå har jeg permisjon *jippi* Jeg begynte i perm i uke 36,, forkjøv den litt for jeg ville ha litt å gå på, pga jeg ble igangssatt med svangerskapsforgifnting i uke 37 sist (permen begynner normalt i uke 37).. Så i tilfelle noe sånt tull denne gangen også ville jeg ha fri fra uke 36 av.. (Nå er jeg 38+0) *flirer,, det er typisk*

Det har vært godt å ha fri.. roe ned og stelle hjemme.. Så nå er det klart til lillebror skal komme... Vi har alt vi trenger, og jeg har tilogmed fått kjøpt meg søskenvogn.. Så nå kan jeg trille begge to på tur, når våren kommer..

Ja, fikk et tantebarn for noen dager siden.. Vi har hatt termin 16 dager fra hverandre denne gangen.. Kjempemoro å gå gravid sammen.Vi bor 30 min unna hverandre..Fint at barna får vokse opp så tett i alder.. Fra før av har vi barn nr1 med 2.5 mnd aldersforskjell dem imellom,, så vi har vært flinke til å time barna våre *ler*.

Så dere er først ute dere,, ser du skriver "2 sett førstegangs besteforeldre"..Kult..Tipper de gleder seg masse!!!

Jeg har litt kynnere ja,, men kynnere har jeg hatt gjennom hele svangerskapet.. Og kynnerne mine har ikke forandret seg noe særlig.. Så jeg forventer ikke fødsel enda.. Men lillebror kan jo fort overraske meg,, hehe. For noen kommer jo fødsel helt overraskende på, med feks vannavgang først.. Mens andre går med litt murringer først og får litt forvarsel liksom.. Jeg er spent på åssen det blir for meg..

Siden jeg ble igangsatt sist har jeg liksom ikke noe å sammenligne helt med.. For jeg vet jo ikke helt åssen kroppen min vil fungere når den ikke har drahjelp av modningspille osv...Men jeg håper fødselen blir like fin som sist..

Kirsty skal oppdatere her for meg.. så når det skjer noe får du vite det her på 3trimester ;0) Det er bare å se etter nicket mitt i en overskrift..

Ha en fortsatt fiiin uke.. kos at du ropte på meg

*klem*,,, 38+1

Skrevet

Da er jeg på plass igjen!

Fint at du ikke hadde forsvunnet riktig enda, selv om du kanskje kunne tenke deg å få det overstått, he he!

Prøvde å svare deg på jobb idag, men fikk skrevet ei linje og så var det helt kaos resten av dagen...! Tror nok de må finne seg i å bemanne opp på travle dager, for det går dårlig å drive rovdrift på meg framover. Må bare fortelle dem det først da... :) Ser for meg å være "sommervikaren" på sentralbordet, så får de hente inn ordentlige sommervikarer til min kasse-jobb! Litt mindre fysisk jobbing, selvom man kan få kundepleie opp i halsen der også :)

Husker Kirsty godt jeg! Du og Kirsty har jo vært litt guruer inne på BG :) Dessuten så har vi jo brukt litt tid både jeg og Kirsty. Har fått med meg at hun venter på litt starthjelp, men har ikke skravla med henne på ei stund. Du får hilse henne neste gang dere chatter. Dere er vel bergensere begge to, ikke sant?

Kjekt at dere søstrene bor såpass nærme da, spesielt når dere begge går hjemme. Prata med mamma i stad, hun og minste søstra mi hadde vært på vinterferiebesøk hos mellomste søstra mi i Oslo. Søstrene mine hadde visst kikka på barnevogner både på gata og i butikker. Er spesielt for oss alle med første barn, barnebarn og tantebarn. Befinner meg plutselig i ei helt ny rolle nå som jeg prater med mamma om graviditet, spedbarn og råd om utstyr. Har endelig blitt voksen gitt ;-)

Jeg får følge med litt ekstra nå framover, om Kirsty legger ut ei melding snart...men pjokken dukker vel opp da han er klar :)

Skrevet

Hei igjen mar79...

Åssen går det?

Jeg har 8 dager til termin nå og koser meg fremdeles som gravid jeg.. Har det ikke travelt med å føde men jeg gleder meg masse nå til å få se lillebror i magen...

Jeg har hele tiden ønsket å få mars-bursdag til knøttet mitt,, så nå har jeg klart målet mitt med å knipe igjen til da... Dette er jo siste dagen av februar,og det er ikke tegn til fødsel enda,,, så nå er jeg klar..nå kan han komme..

Jeg har jo termin 8 mars,, så knøttet venter sikkert til neste uke.. Men det er deilig å være ferdig med alt jeg trenger her hjemme.. Vogge,bilstol, stelleplass,kluter, vasket babyklær osv ,,,

Jeg eller Kirsty oppdaterer når det skjer noe ja...

Ha en fiiiin uke videre

Klem *39+1*

Skrevet

*dytt*

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke så aktiv her inne jeg, he he!

Ser du har kommet hjem med gutten Kikket på bildene, han så kjempefin ut. Og så våken han var da bildene ble tatt! Hvordan er formen din da, nå når det har gått noen dager?

Her går alt i samme tralten med halsbrann og kveldskvalme. Må innrømme at det ikke frister med en ny runde, men regner med at alt er glemt når knøttet har meldt sin ankomst.

Vi teller nå ned til ultralyd. Er bare to dager igjen. Har sett på andre sine ultralydbilder i 2D. På Kongsvinger sykehus har dem visst 3D UL, så jeg er litt spent på hvordan det blir for oss! Vi hadde ikke tenkt å dra å kikke på utstyr før enn etter UL, men falt for fristelsen i går. Kasta oss avgårde til Sverige på et innfall. Drømmen om Emmaljunga sin største og fineste vogn ble knust, da vi fikk prøve understellet i bagasjerommet. Tror vi må gå ned på en mindre modell, men emmaljunga er fortsatt favoritten da. Skal sjekke litt mer priser og noen andre vogner før enn vi bestemmer oss.

Klem,

17+3

Skrevet

Min tur til å dytte, he he!

Skrevet

Må prøve å holde tritt med skravletråden deres :)

Skrevet

Heisann Mar79

Nå er det jeg som ikke er så aktiv her inne.. *ler*

Formen min er veldig fin. Litt sår nedentil pga at jeg ble klippet og sydd.. Men jeg har det flott jeg.. Det er deilig å være kvitt den store magen, og kunne bevege seg fritt igjen,,,

Du skal på UL i dag??? Lykke til,, dette blir spennende!!!! Håper du oppdaterer her! (Det mååå du, jeg er såå nyskjerrig)

Synd at drømmevognen ikke passet i bilen..:0( Håper dere finner noe dere er fornøyd med...

Vi koser oss med vesle David.. Han er stort sett bare snill og søt, og sover masse. Vi er såå forelsket i ham. Og det går veldig fint med storesøster, hun er ikke sjalu - hun bare koser med lillebror hun.. "Beibei" sier hun og kommer og klapper ham på hodet.. *søte jenten min*

Ha en fin dag !!

Klem

Skrevet

Så godt at det står bra til med deg, er jo tross alt ikke bare bare selv om vi er skapt for å føde...!

Så lille-snuppa har ikke funnet på noen sprell enda? Jeg var visst veldig sjalu da jeg ble storesøster. Var 3,5 år og spiste flourtabletter, klipte meg osv mens mini skulle få mat. Kjempegrei!!!!

Vi var på ultralyd i går ja! Jordmora var kjempetrivelig og alt sto bra til. Alle mål var riktige i forhold til hverandre og alle deler på plass. Fikk termin 4 dager senere, er vel greit nok selv om jeg er skråsikker på eggløsning. Knøttet sov nok da vi kom, så jeg ble litt nervøs, men så fikk vi se et hjerte som slo og så satte hun på lyden. Ungen kvekna i hvertfall bra til og den lå og gjømte seg oppå morkaka, så var ikke så lett å få tatt fine bilder. Men fikk da ett fint bilde i 3D. Jeg la det ut på profilen min, så det er bare å kikke.

Har vært på ny kikke/shopping runde. Og vi fikk sett den litt mindre utgaven av Emmaljunga, var nemlig litt spent på størrelsen og utseende på bagen. Men tror vi går for den. (Emmaljunga City Cross m/City bag) Har ikke kjøpt noen klær enda, men har kjøpt seng på tilbud og noe sengetøy.

Klem,

Skrevet

Nei, Carina har ikke funnet på sprell enda.. Men hun er liksom ikke helt i trass alder enda.. Så det går som en drøm.

Så gøy med UL da!! Flott at alt var i orden og dere fikk bilde og sånt.. Jeg klarte ikke å finne navnet ditt i albumene jeg,, kan du legge ved link? (kopiere internett-adressen og lime den inn her)

Gratulerer med valg av vogn,, da er mye gjort!

Nå gleder jeg meg til Carina hentes av svigerfar. Hun skal få leke med tvillingkusinene sine. Og da skal jeg sove når David sover,, for jeg er skamtrøtt,, det ble bare 4 timer med søvn i natt..

Klem

Skrevet

Trodde bildet kom opp på profilen min jeg, hm!

Bildet er uansett litt større på: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/476892

Vi hadde ikke lyst til å vite kjønn, men ble veldig nysgjerrige da vi studerte bildet den kvelden etter UL....hva tror du?

Carina er vel et par år yngre enn jeg var da, kanskje for liten til å bli sjalu.... Kan jo alltids håpe :)

4 timer søvn er jammen ikke mye, skjønner du har tatt en liten lur imellom slagene!

Skrevet

Kremt..lå på side 3...oppesann

Skrevet

Så herlig bilde da.. Gøy å se.. Blir nok en skjønn baby det der!!!!!

Ikke godt å si om det er gutt eller jente.. Kan være en snopp vi ser,, men det kan også like gjerne bare være en bit av navlestrengen som forsvinner bak leggen... *vet ikke* Så jeg ville ikke antatt gutt utifra det bildet,, det er mulig, men jeg ville ikke antatt noe, som sagt.

Carina er nok ikke helt i sjalu-alder nei.. Hverken hun eller hennes ca. jevngamle fetter som har fått lillesøster (fikk 3 uker før meg) er blitt sjalu..

Ja, søvn mellom slagene må til,, ellers er jeg ikke menneske gjennom dagen..

I dag har jeg vært på trilletur før første gang med vesle David.. Det har endelig blitt opphold her, og gløtt av sol!!!! Så det var herlig å komme seg ut litt.. Jeg gikk en 20 min tur.. det gjorde godt..!

Ha en fin lørdag videre..

Skrevet

BIM; hva er det for noe...? :)

Ikke lett å si hva man ser, men tror jeg kommer til å bli mer overrasket hvis det kommer ei jente enn en gutt! Jeg har foreløpig kjøpt ei gul sparkebukse og beige sengesett. Vi bestilte i går Emmaljunga City Cross vogn med diverse utstyr og Akta Graco Duologic bilsete som kunne brukes opp til 4 år. De norske prisene på dette blir godt over 12000. Vi fikk tilslutt en pris på 9000 SEk (under 8000 norske). Så vi er ganske fornøyde :)

Litt opptatt om dagen. Har plutselig fått litt for mye å tenke på. Jeg går jo i et vikariat, og har god sjanse på å få en av to stillinger som lyses ut ved påsketider. Får ikke brukt min 5-årige utdannelse, men det er en stabil jobb og jeg trives. Ble oppringt for ei uke sia angående et prosjekt, der navnet mitt har stått på blokka i et par år. Har ikke hørt fra dem på minst ett år. De hadde endelig fått penger, og jeg fikk tilbud om jobb! Dette er spennende og relevant for utdanninga mi, men kommer til å bli kjempemye jobb og framtida er uviss ettersom det er et prosjekt. Jeg har heller ingen å støtte meg til på mitt fagområde. Dette er en kjempemulighet, men jeg føler at det er feil tidspunkt å gå inn i noe sånt. Jeg har frist til i morra med å svare og jeg har enda ikke bestemt meg...... forkjøla har jeg blitt også (syte syte)

Har det blitt noe mer søvn på deg da?

Skrevet

Har du forlatt oss her inne ;)

Kanskje viktigere ting her i livet!

Er fortsatt forkjøla jeg, var på kontroll i går og Crp var høy men legen ville avvente med penicilin. Fikk beskjed om å komme tilbake dersom jeg ikke ble bedre mot helga. Kosta faktisk på meg en sykedag i dag, selv om feberen slapp i natt. Har liksom et prinsipp om å gå på jobb så sant jeg ikke har feber, men får vel prøve å bli frisk så raskt som mulig for ungen sin del! Har en skummel hoste som jeg ikke blir kvitt!

Magen min er stor, veldig stor, symfyse målet mitt lå faktisk rett over det skraverte feltet. Men vekta er fortsatt et par kilo under normalen. Vi var bedt på middag sammen med et annet par, vertinna skulle med en gang se hvor store vi var blitt og oppsann jeg var jo i grunn like stor over magen som hun som har termin 2 mnd før meg.....

Det ble ingen ny jobb på meg, fant ut at jeg og ungen skulle ha det ok disse siste månedene, ikke bare være stresset og ha dårlig samvittighet. Timingen var jo så dårlig som den kunne ha blitt, hadde jeg enda fått tilbudet litt tidligere så hadde jeg hatt noen flere måneder å få gjort jobben på, eventuelt satt babyplaner litt på vent....

:)

Skrevet

Jeg er litt lite her inne på BIM (barn i magen) for tiden.. Det blir sånn når man har en liten en i hus..

Gratulerer med 2 jobbtilbud,,, Tok du ingen av dem?

Så kos med stor mage da! Det er jo så nydelig med gravidemager..

David Mikal er en skjønn liten krabat,, Han sover hele natten (minus 2 ammestunder) Så nå begynner det å gå seg til.. Han vokser sakte men sikkert.. Nå har han lagt på seg et halvt kilo snart. Og han er 3 uker gammel.

Ha en fin helg!!!

Skrevet

Er veldig lite på BIM jeg også, men må ha noe å gjøre når jeg er hjemme i dag. Orker ikke å gjøre noe husarbeid så...

Så bra at dere endelig får litt søvn. Natteamming må man vel regne med, særlig i begynnelsen. Tenk at han har blitt 3 uker allerede, tida går kjempefort! Ser at han har fått dobbeltnavn, har dere tenkt å bruke begge navn sånn til vanlig?

Jeg har bare sagt nei til den jobben som plutselig dukket opp, men som var relevant for utdanninga mi. Tror jeg har en god sjanse på å få fast jobb der jeg er, det skal lyses ut to stillinger og så må jeg jo søke :) Har uansett fått på papir at jeg har jobb til jeg går ut i permisjon, er jo kjekt i forhold til eventuell sykemelding å sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...