Bellemor Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Nå trenger jeg hjelp. Hvor mye alkohol trenger vi til ca 70 voksne? Skriv antall liter totalt av : rødvin, sprit (ikke enheter, for jeg orker ikke drive å regne ut osv ) hvor mange bokser med øl? Hvor mange flaske konjakk/likør? Skal ha tre retters, vin, øl og brus til maten. Konjakk til kaffen. Fri bar til kakene
mammatilsommeren Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 hei du... jeg gifter meg til sommeren og er i full gang med forbredelser...Vi blir 85 til middag og senere får vi gjester til cafe og kake og festen, totalt blir vi 100 stk. Vi har regnet 12 liter sprit, 7 fat med øl ( der vi skal leie fins sånne ølkran. 3forskjellige cognac, som er på 700 ml. 2 flasker baylies og 1 flaske dooley. Til maten tankte vi 6 flaske rød og 6 fllaske hvit vin. Vi må også ha alkoholfri vin til gjestene som kjører, men der satser vi på 3 av hver sort. Vi kommer ikke til å ha noen barn, så der blir brus til drinker, dette vet vi ikke men nærmere 30 liter og da mener jeg også battery og den typen. Vi har en tørst gjeng og feiringen vet jeg de kommer til å holde på til kl 3...heller for mye enn for lite. Men øl går alltid mye av, så der ville jeg anbefale å gjøre store innkjøp! Også kaffe måtte vi kjøpe selv, der også går det noen liter...til 100 gjester...vet ikke om det hjælp så masse, men etter at kjæresten min gjorde beregningene, så kom vi fram til at det er nok og pluss bitte lite til.... lykke til!
mamma mø & kråka Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 6 rød og 6 hvite til middag?? er ikke det litt lite til 80 stk??
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Vi skal gifte oss på en gjestegård hvor vi ikke selv kan ta med alkohol, men der anbefaler de oss å regne 1 flaske vin totalt pr gjest til middagen. Tenk at det går ett glass hvitt til forrett, så 3-4 kanskje til hovedrett( middagen er ofte lang) og da har du jo en flaske... Så 6 røde og 6 hvite hørtes lite ut, m m det er veldig få som drikker da! Hva med å ta kontakt med en servitør/vinkelner så kan de sikkert hjelpe deg å regne ut hvor mye du trenger!
♥Snulder Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Den "vanlige" beregningen på vin under middagen er 2 glass pr. gjest. Som regel vil dette si 1/2 flaske pr person. Det betyr vel i HI`s tilfelle at du bør regne 35 flasker vin bare under middagen. Hvis alle er vindrikkere altså
Bellemor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2007 Flere tips? Planen var 30 liter (ikke flasker, men liter) rødvin 6 liter sprit 6 konjakk/likør flasker 6 brett med øl (vet ikke hvor mange bokser det er jeg, kjøpes i Sverige) Men da blir vel dette altfor lite?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå