Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de tidlig eller sent ute?

Jeg har ei jente på 2 mnd/7020 gram som tar livet veeeldig med ro. Det er såvidt hun klarer å løfte hodet når hun ligger på magen, det er ikke alltid hun gidder å prøve engang. Jeg har vært til ekstra kontroll på helsestasjonen, og har nå fått time hos fysioterapeut også, for de mener hun er litt slapp... Samtidig sier de at det sannsynligvis bare er at hun er stor og tung, men de vil sjekke det for sikkerhets skyld. Lurte derfor på om det er vanlig at store babyer er så bedagelige som min jente....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er kraftig. Han veier nå 11 kg og er snart 10 mnd.

Han er ikke treg. Han reiser seg og går etter ting nå.

Trodde også han ville bli bedagelig men det er han ikke.

Venninna mi sin baby begynte å gå når han var 9,5 mnd og han er like stor som min. Han begynte å krabbe når han var 5,5 mnd og reiste seg når han var nesten 7 mnd.

Skrevet

Oj må dere til fysio så tidlig?

Hun er jo bare en liten baby.

Mitt råd er hvertfall å ikke stresse,hun kommer når hun er klar.

Min var treg,ikke så stor men treg,men nå er han i full raptus dagen lang:)

Lykke til..

(husk at alle babyer er forskjellig,og selv om hun ikke vil løfte på hode nå så kommer du. Hun er smart,tar livet med knusende ro;)

Skrevet

Min gutt er også 2 mnd, og sikkert ca 6,6 kg (6,4 på 6-ukers kontrollen). Tror ikke han er sent ute med ting i alle fall, holder hodet sitt fint alene når jeg bærer han ol. Fin og sterk i kroppen. Han er også litt lat når han ligger på magen, gidder ikke løfte hode så masse da (var faktisk flinkere til det da han var yngre). Er sikkert ikke noe å bekymre seg for, hun tar nok bare livet med ro :-)

Skrevet

Vet at ikke det behøver å være sånn, men noen babyer er trege når de er tjukke. Tyngdekraften er jo tung å jobbe i mot.

Iallefall var både broren min og moren min dritfeite og gode da de var små. Moren min gikk da hun var 17 mnd, broren min da han var 15 mnd. Ifl moren min var broderen så feit at han bare velvet overende, slik at hadde han vært tynnere hadde han gått før...... Han løftet hodet ordentlig først ved 3 mnd mente mamma å huske.

Skrevet

Jeg stresser ikke:)

Dette er nr. to (heldigvis), hvis det hadde vært den første hadde jeg sikkert vært litt stressa! Jeg bare lurer siden de driver å gir meg ekstratimer på helsestasjonen i hytt og vær... Jenta mi smiler og prater og har det bra, så jeg tror ikke noe er i veien, nei.

Skrevet

Da var din større en min på 4 ukerskontrollen;) Hun var 6250 og har altså vokst 770 gram på tre uker...

Skrevet

Jeg har 3 barn som alle har vært store. Første jenta mi gadd ikke å starte med krabbingen før hun var rundt 10mnd, hun gikk rundt 1 års dagen. Gutten min var ganske stor og tung, alikevel løp han i en alder av 9mnd, han har vel egentlig aldrig kunnet gå, han løper nesten alltid;) Veslejenta mi er nå 4 mnd og er vel rundt 8 kg og ganske kraftig som de andre var. Hun er ganske tidlig med det meste og sitter alt rett opp og ned (selv om hun ikke får lov) Tror ikke det har noe med størrelsen å gjøre om de er tidlige eller sene, noen bare er det.......

Skrevet

Jeg vet ikke hva min gutt veide da han var 2mnd, men han var litt over 6kg da han var 1mnd og nesten 9kg da han var 3mnd...

Han har hele tiden vært litt lat. Det har ikke vært noe problem for han å løfte på hodet og løfte overkroppen. Men han var nok litt treig til å røre seg mer enn det. Nå er han 4,5mnd og det er først den siste tiden han har begynt å røre seg noe særlig.

I følge helsesøster er det nok fordi han er så stor og tung, og at det kommer etterhvert. Men jeg bekymrer meg ikke for det heller. Regner med det kommer litt etter litt.

Det eneste vi har gjort er at vi har vært flinke til å "trene" sammen med han på gulvet og sånn. Og da han var yngre var han ikke spesielt interessert i å løfte hodet, men da vi la han på magen på spisebordet og stellebordet ble det mer spennende å ligge på magen.

Skrevet

Var på 8 mnd kontroll i desember og da var hun nesten 10 kg, hun er nå snart 10 mnd og har vel lagt på seg en del siden da.. Hun har alltid faktisk vært ganske tidlig ute, hun krabber, reiser seg, går langs bord og sofa ol., vinker hadet, viser hvor stor hun er, sier mamma, pappa, og heihei. Og noen av disse tingene begynte hun med ganske tidlig.. Men alle barn utvikler seg jo i forskjellig tempo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...