Gå til innhold

noen som ikke skal vaksinere?


på tide å prøve?

Anbefalte innlegg

er det noen her som kan mye som disse vaksinene som blir tilbudt ved 3 mnd. ( infanvix og prenvar) og som velger å ikke vaksinere?

jeg er veldig i tvil og har valgt å utsette det intil videre...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal vaksinere.

de er 2 grunner til hvorfor jeg vill gjøre det

 

1. de sykdommene som de blir vaksinert mot er temmelig slemme hvis man får dem.

Har akkurat hatt et par tilfeller i sverige/danmark hvor små barn har død pga foreldrene ikke ville vaksniere.

 

2. hun får ikke lov å komme i barnehagen hvis hun ikke er vaksinert.

 

 

jeg ville ikke kunne leve meg med selv hvis mine barn måtte lide pga noe jeg kunne ha forhindret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at mange bekymrer seg, men har stor tro på at vaksinene er utbedret de siste årene... :)

Sykdommer som bl.a kikhoste er tilbake for fullt, og de som ikke er vaksinert blir veldig syke...

jeg kommer til å vaksinere, og be om hjernehinnebettennelse vaksinen og... den er jo gratis for bebisene våres... Kunne heller aldri tilgitt meg selv om Henning ble smitta med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal også vaksinere, tar alt som blir tilbudt.. husker seff de historiene som gikk i media med bivirkninger, men tør ikke ta sjansen å IKKE vaksinere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har som sagt ikke bestemt oss, men jeg synes det er guffent å skulle tilføre en liten kropp med uutviklet imunsystem og nervesystem 6 forskjellige sykdommer. jeg er ikke ekspert på området, men har lest en god del og stiller meg tvilende til bla. at spedbarn trenger tetanus vaksine, og om den i det hele tatt har noe for seg. prenvar vaksinen er så ny at ingen vet langtidsvirkningen av den. og barn som fullammes beskyttes som kjent av mors antistoffer igjennom mm. vil ikke da antistoffene fra mor ta seg av fremmedelimentene i vaksinen?

jeg stiller meg undrende til at de aller fleste vaksinerer barna sine uten å sette seg inn i temaet, men velger å stole blindt på "staten"

ønsker ikke å starte noen krangel her, ville bare høre om noen hadde tenkt igjennom det og valgt å ta eller ikke på bakgrunn av annen informasjon enn den man får av hs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som ikke har satt meg inn i dette (skylder på at jeg er førstegangs... :-)) og heller ikke lurt i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor noen tviler på vaksinene...

 

Kan noen forklare? Er det noen bivirkninger? Har vi ikke alle blitt vaksinert i "alle" år??

 

Klem fra dumme meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke satt meg så veldig inn i bivirkningene på vaksinene.

Husker jeg så noen programmen om flere som hadde fått skade av vaksiner, men er ikke det lenge siden? Vaksinene er vel forbedret siden da...Er det noe vi burde frykte nå?

 

Har aldri tvilt på at jeg burde vaksinere egentlig, men kanskje jeg skal sette meg bedre inn i dette.

Vi skal nå uansett vaksinerer, men kanskje greit å vite litt mer om dette.

Noen som vet noen bra sider hvor jeg kan finne god informasjon angående vaksiner/bivirkninger osv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...