Gå til innhold

Hjemmebesøk av helsesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt helsesøster på hjemmebesøk som kan fortelle litt om det? Var mannen deres også med? Snakker hun noe om fødselen eller er det mest om babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var på besøk til meg og snakket mest om babyen, spurte meg om hvordan det gikk med meg og litt om amming.

Synes ikke jeg fikk så veldig mye ut av det, men det er jo greit å vite at man blir fulgt opp av helsestasjonen.

Skrevet

Helsesøster var på besøk. Mannen var også hjemme da.

Vi snakket en god del om fødselen- hadde en hard fødsel og er misfornøyd med hele opplevelsen og jordmor osv....

Også ble det endel ammesnakk da.

Var veldig koselig!

Skrevet

Ja det var bare hyggelig å ha hs på besøk. Hun lurte på hvordan jeg syntes fødselen var også hadde hun med seg en mengde brosjyrer om amming osv. Også lurte hun på om jeg var sliten og om pappaen hjalp mye til å sånn.

Skrevet

Det var helt greit å ha besøk. Hun pratet litt om tilbudet i kommunen, om amming og ammehjelp, fikk en del brosjyrer. Mannen min var med ja. Han ploppet ut med den ene skrøna (egen sans for humor hehe) etter den andre, og hs er tørr som en pinne og skjønte ingen av dem.. Så jeg satt mest og var nervøs for hva det neste han skulle si hva.. hehe. Var glad da ho gikk uten at han kødda for mye med ho.. Eller det ble foressten ganske ille... :S

Skrevet

Å herregud sånn er typen min også! Han var heldigvis ikke hjemme.

Skrevet

*ler* det var virkelig et anstrengende møte når jeg tenker meg om.

Skrevet

Pappaen hadde fremdeles perm, så han var med. Helsesøster spurte hvordan fødsel hadde gått, hvordan jeg opplevde tiden på barsel, om amming og soving gikk bra. Ga tips og råd om det og om magesmerter/kolikk hos baby. Vi fikk også en mappe med aktuell info, bl.a om helsestasjonen og deres tilbud, brosjyrer om kolikk, såre brystvorter og ernæring. Så fortalte hun litt om 6ukers-kontrollen som kommer, barseltreff på helsestasjon, og nevnte vaksineprogrammet for spedbarn. Hun fylte ut journalen med personalia om oss og barnet og vi fikk helsekort/vaksinekortet til babyen. Nyttig info, og veldig koselig dame.

Skrevet

med førstemann var det jordmoren jeg hadde i svangerskapet som kom, det var veldig bra. Snakket derfor om fødsel (hastekeisersnitt) og litt sånn, samt at hun veide og målte babisen og sånn.

Andre gangen kom helsesøster, og hun er så stressa og spesiell at det var ikke fult så hyggelig. Men fikk nå endel brosjyrer og det ble jo veiing og måling som selvsagt er bra. Snakket ikke så mye om fødselen, det hadde jeg sikkert gjort om det var en jordmor som kom - men hun som var her hadde jeg liksom ikke lyst å prate med om akkurat det.

Lagde kaffe og satte fram noen kakestykker.

Skrevet

Å det tenkte ikke jeg på! Ho fikk ikkeno hos meg.

Skrevet

sambo var med, hun snakket om fødselen, babyen og hvordan ammingen gikk! Hun hadde med seg en del prosjyrer som hun gikk igjennom også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...