Gå til innhold

November: Samsoving med barna.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt alle steder at man ikke skal sove i samme seng som babyen men skatten vår vil bare sove i samme seng som oss.. Er det så fali da?

På sykehuset kom de jo å la barna i senga mi..

Han sover godt i vogna men ikke i vugga si.

Synes det er koselig selv også vi. (og der er vi helt enige)

Men når folk får høre om det så sier de bare "Åhhh at der tør og orker det..." og "dere kommer til å ha han i senga til han blir konfirmert"..

Synes sånne kommentarer er litt sårende, for vi koser oss veldig alle tre. Svigermor sa bare at "hu hadde aldri hatt NOEN problemer med sine barn".. og at det var bare å legge dem for segt selv og la dem skrike til de sovner. Synes det høres så brutalt ut for gullet vårt kan skrike i 2 timer han uten å sovne..

Er det flere som har tips/erfaring/råd om dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg om kommentarene! Her samsover vi også....jeg hadde ikke klart å slappe av hvis hun ikke lå rett ved siden av meg i senga. De to eldste samsovde også - fikk de over i egen seng etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett som dere gjør og ikke bry dere om hva andre sier. Det er dere som vet hva som fungere best for dere. Jeg samsover med småen her, ikke noe problem og begge er strålende fornøyd :-)

Jeg synes ikke små barn skal bli liggende å skrike. Det er alltid en grunn for at de skriker.

Jeg har 6 barn som jeg har delvis samsovet med (dvs at de har sovet i sengen vår fra nattmåltidet og resten av natten fordi jeg alltid sovnet selv :o) ). Og "ekspertene" sier det er den verste måten å gjøre det på ift det å få de til å sove i egen seng. Alle sammen har de sovet i egen seng hele natten fra rundt 6-7 uker. Har ikke vært noe problem i det hele tatt.

Det eneste dere risikerer er å få et veldig trygt og fornøyd barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke. Minien sovner i sin egen seng, men kommer over i vår når han våkner og får mat. Jeg orker rett og slett ikke styre med han etterpå! For da våkner han til, så jeg liker bedre at vi begge sover godt om natta.. :)

Og han er jo så krøn der han ligger når han våkner om morran, midt mellom oss, med egen dyne! ..

Ekspertene sier jo så mye forskjellig. Det viktigste er vel at de ikke ligger i senga med foreldre som lukter veldig røyk.

Her er ihvertfall alle tre veldig fornøyde med samsovingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt sjarmtrollet i vår seng en hel natt, han bruker som regel komme oppi tidlig på morran (ca kl 07) hvis han i det hele tatt kommer oppi..

 

Jeg synes det er veldig slitsomt å ha han oppi.. får ikke sovet ordentlig..

 

Men jeg mener at man skal gjøre det man synes er best selv, noen trives med samsoving mens andre ikke klarer det.. som meg..

 

Kos dere! Det er nok ikke så farlig som alle skal ha det til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah Emilie sover i egen seng, men når hun får mat så legger jeg hun i sengen til oss resten av natten. Men hun har sovet sammen med oss frem til forje uke. Og jeg må si at d er litt tomt uten henne i sengen for hun er jo så god=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke brydd meg om hva andre sa. Om det fungerer fint for dere, så er det jo helt topp å samsove. Det eneste man skal tenke på er vel at babyen bør ha egen dyne slik at de ikke blir for varme, og ikke ligge sammen med foreldrene om de røyker eller har drukket alkohol.

 

Og å få babyen over i egen seng etterhvert tror jeg går helt fint. Vi samsov de første ukene med begge våre og hadde ikke noe problem med å flytte de over i egen seng. Jeg sover dårlig med babyen i senga mellom oss så vi gjorde bare helt de første ukene da gutten hadde kolikk.

 

Fortsett å samsov om dere trives med det, og la for all del ikke babyen skrike til han sovner (iallfall ikke når han er så liten), det synes jeg er brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...