Gå til innhold

Hvordan få snuppa til å sove lengre økter på natta?


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Vi har kveldstell og mating i 20.00 tia slik at vi er i seng til ca 21.00 da er hun kjempe sliten og sover til ca 01.30. Får da pupp og sover fra 02.00 til et sted mellom 03.30 og 05.00. Så er det mat og legging igjen, da sover hun som regel til ca 07.00 før mat også sovner vi igjen...

 

Som dere ser har vi en "lang" periode på 4 til 5 timer først på kvelden. Hvordan kan vi få denne lenger???

 

Jeg gir mme dag og kveldstid. mm på natt og morning. Har sliti mye med melka og det kan jo se ut som om denne holder dårlig på natta.........

 

Hanna sover også kun korte dupper på dagtid så hun MÅ jo være sliten...........

 

 

Alle tips tas i mot med takk!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan være at hun ikke spiser seg mett på brystet ditt.

 

elisa har noen netter hvor hun sover ca 4-5 timer sammenhengene, mens andre netter så så er hun opp 3-5 ganger mellom 12 og 07.

noen ganger så er det fordi hun har mistet smokken sin og andre ganger så er det fordi hun er sulten...litt vanskelig å skille om natta,for man er jo selv ganske trett..

 

man "sier jo" at barn spiser fast hver 3 time,så hvis hun er sulten i mellomtiden,så kan dere jo prøve å gi henne smokken for å se om hun ikke nøyer seg med den.

men hvis det ikke hjelper,så må dere jo gi henne mat,for da er hun jo sulten.

 

men jeg ville ha prøvd å gi henne smokken før hun får mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang det med at hun sover korte "dupper" på dag tid.

 

prøv å legg henne ut for å sove.

 

elisa sover også bare korte lurer når hun ligger inne, men hvis jeg legger henne ut i vogna,så kan hun sove 3-4 timer sammehengende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaaaaa, helvetes internett!! Her skriver jeg et langt svar også detter jeg ut!! :-(

 

Uansett, snuppa våkner så fort vogna står stille..... men ellers sover hun som en stein ute.

 

mm mi er nok desverre ikke den beste nei...... så hun blir nok ikke mett. Kan jo være at de sover lenger og lengre perioder etterhvert.?? -om natta altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd at det kan variere litt om hvor lenge de sover om natta.

 

når du begynner med velling og mer fast føde,så sover de lengere.

men så lenge du ammer eller gir erstatning,så skal de ha mat oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å amme henne i senga når du går og legger deg. Hvis du klarer å få henne til å spise litt i halvsøvne så hun sovner med en gang igjen blir det ikke så mye stress, og så våkner hun kanskje litt senere enn 01.30 neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller, for å "banne litt i kirken" - gi henne mme når hun våkner etter første lange soveøkt?? det holder jo lengre, og hun vil sikkert sove lengre...... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, bare bann i vei du t-79 :-)

 

Har ikke ville gitt henne mme om natta siden det er eneste gangene vi ammer.... (prøver å gi litt pupp også...)

 

MEN, siden jeg "klagde" i går har vi jo hatt en kjempe natt i natt... *ler*

 

Hun sovnet sliten kl 21.00 ca og sov til 03.00!!! (Eller 02.59..:-)) Våknet i 2 tia også men sovnet igjen etter et par runder med smokken.

 

DEILIG!! Fikk mat og sov til 06.20 :-)

 

Flinke jenta mi!! Går seg vel til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :-) så bra... da krysser vi alt vi har for at det fortsetter :-)

 

Min lille har blitt så flink- sover fra 21.30-22 tiden og til mellom 6-7 og sover ofte videre en stund til etter mat, i dag sov han til 09.45 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig bortskjemt med lillemann, han sover mesteparten av døgnet og er kun våken i forbindelse med mat og litt lek. Slik var det med 1.mann også!

 

Lillemann får mat ved 19-20 tiden, deretter ligger han og dubber før han får kveldsstell og siste måltid ca. 22 (da skal jo vi legge oss). Han får pupp, etterfulgt av mme pga ammeproblemer. Det er sjelden han våkner før ved 08 tiden. En gang måtte jeg faktisk vekke han kl 0845!

 

Et tips er at du fyller opp bebis når du legger deg med mme, så gir du pupp ved nattamming - etterfulgt av mme igjen. Alltid pupp først, deretter flaske! Vet at det er tungvindt med flaske, men det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...