Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hei alle sammen her inne! Nå sitter jeg med en unge på åtte mnd,neste mnd går permisjonen min ut og jeg har ikke noe jobb. får ovegangstønad da,så har jeg blitt gravid da. vet ikke helt hva jeg skal gjøre da.. men jeg lurer på om noen vet om jeg da vil få den engangsummen på 34000 når de lille blir født,siden jeg ike har noe job nå etter perm. og vil jeg får overgs for to eller vil jeg få forlenget? jeg blir alene. så får vel man barnetrygd for 3
Tråle i Trøbbel Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Hei! Du vil få barnetrygd for en ekstra...altså for tre barn. Du får bare en overgangsstønad, men kan du beholde til det yngste barnet er 3 år. Dersom du ikke har opptjent rett til fødselspenger vil du få engnagsstøanden ja:-) Du kan også søke bostøtte dersom du er berettiget til dette...Se husbanken.no Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 så hvis jeg ikke jobber noe etter perm så har jeg ikke tjent meg opp til fødselspenger? jeg har søkt bostøtte nå 10 feb. jeg regnet ut på nette å da ville jeg få 2400 i mnd,å d stemmer vel d når d står d? men hvis jeg velger å ikke ta overgas for nr to med en gang,stopper dem jeg har også da?
Tråle i Trøbbel Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Hvis du ikke jobber frem til neste permisjon, får du helle rikke fødselspenger, men engangstønad. Dersom du jobber og tjener opp fødselspenger som blir mindre enn engangsstønanden, vil du også få engangsstønande (engangsstønaden blir altså et slags "minstebeløp") Dersom du har os nå, beholder du denne til fødsel (med mindre du får jobb selvfølgelig...). Når nestemann er født leverer du bare en ny søknad og os blir registrert på yngstemann. Når det gjelder bostøtte så er det ikke noen garanti for at du får det beløpet som kommer opp på nettsiden. Det er mer en "veiviser", en pekepinn på omtrentlig beløp:-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 så jeg kan jobbe å tenje 32000 på 12 mnd,men d blir jo ikke så lenge og da blir jo ikke overgangs redusert. å da for jeg a like vel engangstønaden? nå spør jeg mye.. men syns d er så mange rare regler. når sønnen min er 1 år så får jo han kontantstøtte også. hvis jeg ikke skal ha han i barnehage.. og d er vel samme med nr to når den fyller et år. da vil jeg få to kontantstøtter eller bare en for begge?
Tråle i Trøbbel Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Jeg tror (er ikke helt sikker...) at du da vil få engangsstønaden. Er også i tvil hvorvidt kanskje engangsstønaden regnes som inntekt og dermed inkluderes i beløpet du tjener og videre fører til reduksjon i os...Ta en tlf til trygdekontoret, bestill en time. Kontantstøtten er per barn. DVS dersom ingen av barna går i statsstøttet bhg vil du få kontantstøtte for begge fra mnd etter de fyller 1, tom mnd før de fyller 3. Så rent økonomisk sett vil det jo lønne seg å evt ha eldstemann hos dagmamma så lenge du er hjemme med minsten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå