Hjertemor Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg skal være hjemme en stund til, hun er 13 mnd. Dere..?
2005&2010 Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 For å begynne i barnehagen her, så må man være 2år, så jeg blir nok hjemme en stund til, Snuppa er 14mnd
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 jeg er desverre ufør,så jeg er hjemme med sønnen min på 19 mnd.har planer om å få han inn i barnehage ettervert (halv plass) slik at han skal få lekt mer med andre barn.vi bor på et lite sted med få barn så ser ikke noen annen løsning.
Blomman Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 jeg blir hjemme en god stund ennå - 13 mnd er minstemann - har to til , en på 5 og en på snart 7 - mer enn nok å gjøre med hus, mann og barn ;-) (prøvde meg i jobb en måneds tid etter jul, men det ble altfor mye mas)
idamortil2 Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er hjemme med to små. Eldste er snart 2 og minste er 7 måneder. Jeg har tenkt å være hjemme et par år til, kanskje til de begynner på skolen tilogmed:) Det mener jeg er best for mine barn:)
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 har ett år med ulønnet permisjon... men tar litt ekstra vakter på heimen og litt hyttevask i tillegg, må ha penger til sommeren`n da jeg venter en ny baby... syns det er alt for tidlig å sende de i b.hagen når de er 1år og ønsket heller ikke å jobbe turnus... ;o) fra høsten har jeg sløkt henne inn i b,hagen 40% (2dager i uka) pga at jeg tror både jeg og snuppa har godt av det.. så kan jeg konsentrere meg om bare babyen de to dagene i uka.. ;o)
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 jeg er fortsatt hjemme med poden, han er 20mnd!! han skal begynne i barnehage til høsten og da skal jeg jobbe litt!!! har søkt på diverse jobber nå så får vi se:)
Hjertemor Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2007 Det er så godt å se at det er flere av oss som setter pris på å ta vare på våre små! Jeg er også 3-barnsmor, og synes jeg har masse jobb her hjemme. Hvordan er reaksjonene fra venner og kjente når du sier du veil være hjemme..? Foreldrene mine er veldig glad for det, men vennene mine synes visst det er gammeldags og sært.. Var i full jobb når nr 2 var liten, helt forferdelig synes jeg... Er førskolelærer, så det ble litt for mye omsorg og småbarn... Har søkt vesla inn i barnehage, 50 prosent plass fra august, så får hun rast fra seg litt mens jeg gjør innkjøp og rengjøring i huset.
1974 Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 hjemme med datter på 16 mnd, søkt barnehage fra august men hun kunne godt ha begynt til våren...er blitt stoooor jente nå
*Mustang Sally* Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er hjemme med lillegutt på 17 mnd og siden jeg skal fortsette å være hjemme. (har termin i juli), så har jeg søkt han inn på en 3 dagers plass til høsten. Ikke sikkert han får plassen, men han har sikkert godt av det rundt 2 års alder=)
Beama Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Er hjemme med snuppa på 12 mnd.... og blir nok værende hjemme til hun får barnehageplass... tidligst i august. Kunne godt tenkt meg å være hjemme lenger... men økonomien tillater det dessverre ikke..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Jeg startet å jobbe fullt da datteren min var 14mnd. Skulle gjerne vært hjemme lenger, men økonomien godtar ikke det.
nepomuk Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 Er hjemme med jenta på 21 mnd 3 dager i uka, og jobber ettermiddag / kveld 2 dager i uka. Grunnen er egentlig at vi ikke fikk barnehageplass, men jeg må også få si at jeg setter veldig pris på å kunne være såpass mye sammen med henne :-) Vi koser oss masse om dagen og stresser veldig lite, får tid til å leke litt og gjøre litt husarbeid...
*Magic* Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er hjemme med gullet på 13 mnd. Har ikke lyst til å sende han i barnehage enda. Velger heller bort en del luksus nå mens han er liten, og det er virkelig verdt det. Denne tiden får vi aldri tilbake, og siden det er mulig for meg å være hjemme med han så var det ikke noe vanskelig valg:) Vi koser oss masse, og har ikke noe stress. Bruker lang tid på morgenen med frokost og stell. Blir irritert på enkelte som maser om at han må i barnehage. Er enig i at han trenger sosial omgang med andre barn, men det får han også via div. aktiviteter som vi er med på. Om 1-2 år så kunne jeg tenkt meg at han gikk i barnehage 40-50%, men inntil da så skal vi fortsette å kose oss masse:))))
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 21. februar 2007 #15 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er hjemme med gullet. Skal være hjemme fram til august, da begynner jeg 3 året på barnevern. Gullet er 19 mnd. da.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #16 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er hjemme med sønnen min på 13 mnd. Nå reiser vi snart på ferie frem til han blir 15 mnd. Jobber så i tre uker for så å ha ferie igjen. Myk overgang før jeg begynner å jobbe for fullt 1 aug. Da er han 18-19 mnd. Har planer om å være lenger hjemme neste gang - hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen. Tilslutt: Kjærligheten til barnet er ikke større/mindre selv om man går ut i jobb. Det er mange grunner til at man må ut i jobb igjen. Dessuten er det forskjell på barn. Noen er mer selvstendige/sosiale enn andre. De vil helt klart trives der det skjer litt mer enn bare det å være alene med mamma i hjemmet. Bare ett lite hjertesukk...
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 22. februar 2007 #17 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er hjemme med jenta mi på 16 mnd. Stortrives med det, men satser på jobb og bhg fra høsten av. Må jo jobbe litt før nestemann kommer:-)
SaDa Skrevet 22. februar 2007 #18 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er hjemme med mine to gutter på 22 og 9 mndr. Skal ta et år til med permisjon og kose meg hjemme..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #19 Skrevet 22. februar 2007 Så man setter ikke pris på å ta vare på sine små om man har de i barnehage?
Hjertemor Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #20 Skrevet 22. februar 2007 Kjære anonym og dere andre! Mente slett ikke at man er noen bedre/dåligere mor ut i fra om man er hjemmeværende, jobber fulltid eller deltid. Det handler om både økonomi, trivelsel og ønsker både for mor, barn og familien forøvrig. Mange hensyn å ta for de aller fleste! Jeg mener tvert imot at de som er i full jobb er tøffe kvinner, og at de fleste barn har godt av å være i barnehagen. Er selv førskolelærer og har jobbet endel i 0-3års avd. Noen av barna hadde nok hatt det best med å være hjemme en stund til, ingen tvil om det. Ellers synes jeg det er et tøfft valg også å være hjemme med egne barn i dag, da forventningene utenfra er at man skal ut i jobb! Prioriterer men det, går det på bekostning av ens egen karriere og cv. Uansett, jobb eller hjemme; kos dere med de små, de vokser så innmari fort:)
M by M Skrevet 22. februar 2007 #21 Skrevet 22. februar 2007 Jenta mi er 19 mnd og jeg er hjemme. Vi har ikke fått barnehageplass. Syns det har vært greit å være hjemme så lenge, men nå begynner hun å bli stor nok til barnehage, så håper vi får plass snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå