Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Pappaen tar fri når mor er syk og har høy feber? Har en baby. Hadde din gjort det?
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Ja, selvfølgelig! Han har jo til og med betalt fri!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Min vil ikke. Sier bedriften ikke kan ta hensyn til syke mødre.
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Bare tull og en unnskyldning for å ikke bli hjemme. Dessuten spiller det ingen rolle hvis det faktisk er rådende mening hos bedriften hans, for han kan være hjemme med loven i hånd.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 nå er min mann student og har generelt en lavere terkel for å være hjemme. er jeg sliten og lignenede såpør han om jeg vil at han skal være hjemme. sef ed eksamen og innleveringer kan han ikke det men ja han er hjemme ved behov og hvis jeg er syk er det jo behov.
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Må mor ha sykemelding da?Hva sier han på jobb,syk mor?;)Har lurt på dette nå i influensa sesongen...
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Dersom mor i permisjon er syk kkan pappaen overta hennes permisjon og hun være sykemeldt. Utover det har faktisk ikke pappaen loven i hånd som noen har nevnt. Det er ingen regel som tillater far å være hjemme når mor er syk dersom det ikke foreligger en sykemelding av mor. Det som er kjipt med det er jo at mor mister permisjonsdager.
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Kall meg treg,men hvordan mister hun permisjonsdager??Mener å ha lest her inne at om man blir sykemeldt i permisjonen,får man de dagene "tilbake"...??Så har man sykemelding går det fint?Jeg bruker nemlig å bli helt hinsides når jeg først blir syk....
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Selvsagt er han hjemme. Ringer inn at barnepasser er syk, og da trekkes han i antall dager han har på sykt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå