Lille Sprell og meg Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hei jenter, min elskede lille gutt har et stort sovehjerte, men har i det siste begynt å våkne i 3-4 tiden - og sliter veldig med å sove etterpå.. Her er scenariet: Når Simen var nyfødt snudde han litt på døgnet, i form av at han sovnet i tre-fire tiden på natta.. Dette har sakte men sikkert beveget seg i riktig retning, og jeg var ganske så stolt når han de siste to ukene har lagt seg kl åtte - endelig litt voksentid på kveldene, tenkte vi! Dette gikk fint noen kvelder; men nå har han plutselig begynt å våkne opp etter amming i 3-4 tiden på natta. Dette er utrolig slitsomt, både for mor og far (spes for far som ikke får sovet på dagtid..). Jeg dytter smokk for harde livet, gir pupp, prøver å rape han - han er nemlig litt i halvsøvne, men ligger & vrir seg og er utrolig urolig. Dersom han ikke får smokken, blir det gråt.. Har stått opp med han i 7-8 tiden, og da går det et par timer.. så sover han som et lite barn (herlig uttrykk forøvrig..hehe..).. Har jo tenkt at han sikkert sover for mye på dagtid - dersom jeg legger han ut har han gjerne en 3 timers lur midt på dagen, pluss noen smådupper nå og da. Hvis han ikke får disse blir han utrooolig grinete.. (har nemlig prøvd, og det førte ikke til noe mere søvn på natta:() Så hva gjør jeg for å endre dette, jenter? Simen er tre mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå