Gå til innhold

Lille Trille ramlet ned!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste gjennomen del gamle innlegg også at sønnen din har problemer med den ene armen.

Sønnen min som er født i uke 33, har samme problemet. Høyrearmen hans henger ikke med. Han har kiss,og vært til behandling for dette. Manuellterapauten hans har henvist han til en barnefysioterapaut for utredning. Hun sa det kunne komme av usymmetrisk motorisk utviklig pga kiss, men det kunne også komme av en nerveskade:-(

Jeg er veldig redd for at det skal være en nerveskade.

Lurer på om du vet hvor jeg kan finne mer info om dette, eventuelt om du har noen tips til øvelser som kan styrke høyrearmen hans?

Håper det går bra med sønnen din!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI!

idag var vi for første gang til barnelegen, han sender oss videre til sykehuset. Selv synes jeg han blir flinkere for hver dag, men nå vil de altså at andre skal se på det.

øvelser vi har gjort er å holde igjen høyre hånda, slik at han bruker den venstre mer.

lillegutt ligger på golvet, så tar vi leker foran han på venstre side, slik at han MÅ ta de med den hånda!

Uff, er ikke noe gøy det her, håper det retter seg etterhvert.

Hva er KISS egentlig?

og hva skjer om det er nerveskade?

Håper sønnen din også har det bra, sånn ellers?

Stor klem fra oss

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Beklager lang responstid. I min søken etter info fikk jeg tips om denne linken her angående vissen arm: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visseksjon?vp_seks_id=975189 Denne artikkelen gjelder for barn med høy fødselsvekt, men den kan relateres til premature også.

Tusen takk for tips angående øvelser. Har også fått noen øvelser fra HS. Vi trener mye med lillemann. Trener spes på rulling mot hans høyre side og stimulering av høyrearmen hans. Han bruker armen mer enn han har gjort tidligere. Er veldig spent på videre utredning. Har time neste uke.

Kiss er en slags nakkelåsning, Du kan lese mer om det på kiss-kidd.no, og i tillegg tror jeg det ligger noen artikler her på hovedsiden i dib denne uka. Vi håper det er pga kiss at han har problemer med armen og ikke noe mer alvorlig. Et av symtomene barn med kiss gjerne har er at de beveger arm og ben mindre på en side.

Ellers går det bra med lillemann. Han er en stor og flott gutt! Han har tatt igjen sine jevnaldrene mht til vekt, men utvikler seg ifht termin når det gjelder motorikken. Har heldigvis ikke -bank i bordet- vært syk ennå. Siden han trengte resprator, trodde vi at han kom til å slite med mye sykdom, men vi har heldigvis sluppet ennå. Heldigvis er vinteren og rs- og inluensasesong på hell.

Håper det går bra med dere!

Skrevet

Hei dere :-)

Så bra at det går bedre med hånda, det gjør det her også.

Han bruker den oftere, mere bevist, men enda ikke " bra" nok!

Venter fortsatt på brev fra sykehuset, får ikke ro i kroppen før vi har vært der!

Her har han også tatt igjen vekt med sine jevngamle, men henger såklart etter med motorikken! MEN, det gjør ingenting!!!! jeg synes han er så flink, kan ikke få sagt det nok! Tenker på for en tøff start de fikk her i livet..

Et mirakel å ha hentet seg så mye inn!

hvorfor må dere så mange gang på sykehuset?

kan de ikke bestemme seg med en gang :/

hvor gammel er lillesnuppen din nå da?

Stor klem fra oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...