Gå til innhold

Flere som får tospråklige babyer?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg norsk og pappaen er fra colombia så her blir det norsk og spansk om hverandre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her skal det snakkes dansk og norsk;) ikke for at de er så ulike da, de to språkene, men han blir nok læren begge allikevel!!

Skrevet

og her blir det norsk og engelsk. siden pappaen er Britisk! :) Haaper det vil vaere en fordel for lillegutt da engelsk er noe de uansett laerer paa skolen ogsaa. :)

Skrevet

Her er far italiensk, så det går i norsk og italiensk. Har en på to år fra før og nå begynner ordene å fosse ut på begge språk. Kjempegøy!!!

Skrevet

Norsk mamma og fransk pappa her :-) Gleder meg!

Skrevet

Jeg er norsk og mannen min en fra Sveits -> den franskspraaklige delen. Saa det blir först de to, og saa etterhvert engelsk i tillegg ;)

Skrevet

Hos oss blir det fire språk. Norsk, engelsk, fransk og madengo. Faren er fra vest-afrika. Håper bare snuppa håndterer alt på en gang.

Skrevet

En bekjent av meg bor i Australia, og jeg fikk sjokk når jeg traff henne og ungene hennes når hun var her på ferie.

Ungene kan ikke ett ord norsk, kun engelsk'. Forklaringen var at hun ikke orket stesse med det !!!!!!

Besteforeldrene og oldeforeldrene til ungene har jo nå problemer med å kommunisere skikkelig med ungene.

Skrevet

Kjempefordel for de som lærer to språk. De sier jo at man aldri kan lære et språk helt flytende om man ikke har lært det innen de tre første årene. Utingen er at de snakker mer urent de første årene. Klarer ikke helt å skille.

Nabogutten har norsk mor og svensk far. Han er snart fem år og språket er mildt sagt kaotisk. Sønnen min(3 år) tar etter han, så jeg har midlertideig lekeforbud. Satt og fulgte med hvor mange bokstaver han dropper når han snakker. 5 bokstaver. Gutten min er søren meg ti ganger bedre til å snakke enn han.

Skrevet

Pappa er fra Italia her også, vi gleder oss til "piccolina" kommer.. Ser ikke på det som et problem å lære barnet to språk samtidig. Veldig viktig for kommunikasjon med besteforeldre i Italia! 3 uker igjen nå!! :)

Skrevet

Her er blir det ikke tosåråklige, men har venner som er norsk/engelsk og norsk/svensk. Vil bare si at utifra min erfaring, gjennom vennene, så er det enklere for barna når det er snakk om to helt forskjellige språk, enn f.eks norsk/svensk. Klart det tar lenger tid, men det utligner seg som regel greit før skolealder.

Skrevet

Vår lille kommer nok til å snakke både norsk og spansk. Både jeg og ektemannen min er chilensk,så vi kommer til å "begynne" med å snakke spansk. Selve er jeg oppdratt med begge språk. Husker da jeg var liten,så fikk vi kun snakke norsk når vi var med venner. Hjemme var det bare spansk.

Håper dette fungerer for gutten vår også.

Skrevet

Her er pappaen italiensk og jeg norsk.. :) Blir spennende å se hvor fort gutten vår tar begge språkene:) Gleder oss iallefall masse! :)

Skrevet

Vi får en som (forhåpentligvis) vil snakke tysk og norsk. Jeg er norsk og vi bor i Norge, mannen min er tysk og vi snakker tysk sammen. Jeg har tenkt å snakke norsk med lilleknerten. Farmor i tyskland ringte i går og annonserte at hun hadde meldt seg på norskkurs!

Skrevet

norsk og nederlandsk her, blir spennende aa sa hvordan det gaar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...