Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hos oss er det Besta og Besten, og Farmor og Farfar. Oldo og Olden er oldeforeldre. Vi fulgte min families tradisjon på min side, og sambos tradisjon på hans side. Hva kaller dere besteforeldre, og hvorfor ble det slik?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Bestemor og Bestefar på farssiden og Nana og Grandpa på morssiden (de er engelske). Alle navnene ble valgt fordi det var det de andre barnebarna allerede brukte på vedkommende.
lille je Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Mormor og morfar, fordi de ville det. Bestemor og bestefar fordi halvbroren sier det.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 mormor og Besten(mamman min sin forlovede) og foreldrene til sambo kaller vi bestemor og bestefar:) d ble slik fordi at foreldrene til sambo ikke ville ble kalt farmor og farfar... mamma vil bli kalt mormor og forloveden hennes ville vi kalle Besten,fordi at d hadde blitt litt rart hvis småen måtte kalle han .... men det er slik VI tenker og føler da:) vi ser på Besten og Besta som stemorfar/mormor:)
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Bestemor og Bestefar pá morssiden, og Nona og Nono pá farssiden (de er spanske men det betyr bestemor og bestefar pá italiensk....)
storesøster og lillebror Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 mormor og morfar, farmor og farfar. Har selv vokst opp m d, og ville derfor bruke d. Farmor og farfar har ingen barnebarn fra før, men mormor og morfar er også farmor og farfar. Kan nok bli litt forvirrende for Ane når søskenbarna sier farmor og farfar, men hadde blitt d samme om vi hadde valgt bestemor og bestefar.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Bestemor og bestefar, farmor og farfar
♥sjiga♥ Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 vi har bestemor og morfar bestefar og farmor mormor og bestefar men de bruker ofte sine egne navn. det ble slik fordi datteren våres kalder dem det. enkelt å greit.
~Tjorven,overtid~ Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Mommo og buff (mormor og morfar) Bestemor (farmor)
Arb.ledig husmor Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Her går det i Besto og morfar (morfar ville ikke bli besten, og så er han farfar t nevøne min, mens Besto e besto på hos begge) Og så har vi Farmor og NN(navnet) t samboeren t ho... Og farfar da... Og sier bare oldebesto og oldebesten, men før nevøen min klarte å si det het de oldo og olden, så kan hende det skjer her med jenta vår også.. Det ble sånn at Besto ville kalle seg Besto fordi at foreldrene t mamma lever enda, så da e de mormor og morfar... ) Farmor forbandt ho m mi farmor )
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 bestemor og bestefar, farmor og farfar ville egentlig ha mormor og morfar, men de andre barnebarna sier bestemor og bestefar, så da er det greit med det samme:)
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Mine foreldre = mormor og morfar Gubbens foreldre = bestemor og bestefar Vi lot dem velge selv, enkelt og greit
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 Besemor og bestefar på begge sider. Blir litt vanskelig og skille. Men jeg ville ha det på min side. Og farmoren nektet og bli kald noe annet, da kunne det være det samme sa hun. Så da ble det jo sånn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå