Gå til innhold

Hovnet opp i høyre foten (hjelp?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tydeligvis hovnet opp i begge bena den siste tiden(Er i uke 37) Har ikke merket det før nå, vært for travel ifm. at vi er på flyttefot(!) Trolig skyldes opphovningen vann? Vel, i går var uansett høyre foten min enda mer hoven enn den venstre. Det bulte ut over vristen og hele ankelen så ut som en klumpfot. Ringte til slutt føden(Riksen) som sa at jeg skulle komme med en gang, evt. kunne de bestille amb., 113, til meg. Ble litt skvetten, fikk noen til å kjøre meg og kom opp dit som øyebl.hjelps-tilfelle. Jordmor konst. først at foten ikke var varm, altså trolig ikke så ille(?). Så kom lege og kjente på foten Skjønte ikke hvorfor den ene foten var så hovnet opp. Sendte meg ned til røntgenavd. hvor jeg tok UL for å avklare om blodpropp. Ble sendt opp igjen til første legen, som så sa jeg kunne dra hjem, men holde foten høyt ifm. hvile, og ellers holde øye med den. Hvis varm/rød/vondt(smerte), så skulle jeg ringe de igjen, og de ville sende amb.

Saken er, litt usikker nå, den første legen var nemlig, helt ærlig, nokså klønete og rotete. Hun var vietnamesisk, snakket veldig dårlig norsk og misforsto essensielle ting jeg sa (Lurer på om hun fikk med seg 20%?)Hun tok først feil av meg som pasient, så trodde hun jeg hadde sklidd på isen og ødelagt foten og klarte liksom ikke slippe den teorien, enda jeg tilbakeviste det på det sterkeste...Greia er, at selv om jeg er blitt kontrollert, så føler jeg meg litt usikker og småengstelig enda. Dårlig komm. m lege, spør derfor dere: Noen som har opplevd dette? Vet dere hva det kan være? Er hoven enda, ser ikke ut til å forsvinne med det første.Kan ikke gå med noen strømper lenger, får heller ei på meg skoene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt føden igjen å forklart hele situasjonen,evt. dra på legevakten..Uff,kjip situasjon det der syns jeg..

Skrevet

Kan bare si at jeg har opplevd og bli veldig hoven i begge beina de to forrige gangene jeg gikk gravid. Da var det veldig varmt og jeg var nok ikke flink nok til og kutte saltmat heller. Bena var som stubber og det riktig skvulpet på vristen når jeg klappet foten i bakken. Anyway... -Har hatt litt vann denne gangen også, men siden det er vinter og jeg jo må ha sko på (var jo sommer sist og jeg brukte kun digre sandaler), så har jeg faktisk holdt det i sjakk med og drikke masse vann og nærmest kutte alt av salt. Og jeg merker faktisk økning med én gang jeg spiser salt også, så der har du ihvertfall et tips til bedring. Men det skjer nok ikke over natten. Kan ta en stund og blir kanskje ikke helt bra før etter fødselen ei stund. Lykke til.

Skrevet

Ok, takk for svar...det jeg fremdeles undrer meg over er liksom ..hvorfor er akkurat høyre forten så voldsom stor? Hadde slått meg mer til ro med at begge føttene var(like) store...Jaja, får bare se ting. an. Takk for tips, uansett:)

Skrevet

Hei, ville bare si at du må følge med på foten din, om den stivner helt til og om du blir blå og stiv oppover leggen/benet. Da kan det blodpropp. Da blir hele benet ditt tømmerstokkaktig. Men du tok jo røntgen og da ville du sett det der om det var en blodpropp. Hevelser i føtter og legger er jo vanlig mot slutten, selv om de kanskje burde være like begge to... Men følg med du, og stivner hele benet til og skifter farge må du ringe med en gang!

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for input:)

Skrevet

Hvordan går d med deg,tenker litt på deg skjønner du??!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...