Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 vi har to barn sammen. det er no 4 måneder siden vi flyttet fra hverandre. den første tiden hadde han barna annenhver helg. men no har det begyndt og krølle seg her. begyndte med ene helgen som var hans helg han sa han ikke kunne hente de fredagen for han skulle ut.men skulle hente de tidlig lørdag i 12 tiden. dette sa jeg til ungene. (eldste er snart skolebarn) kl ble 12 og 13 lørdagen jeg hørte ingenting så sendte jeg sms hvor jeg skrev når kommer du ? fikk svar kl 5 hvor han skrev sorry nettop våknet.kl 6 fikk jeg ny sms hvor han skrev kommer du ut med ungene no ? nei svarte jeg da for minste skal jo legge seg kl halv 7. så skrev jeg men hent de neste helg så bytter vi helg. svaret var da nei glem det vi bytter ikke helg. ut i uken fikk jeg sms om at jo han kunne ha de fra fredag til lørdag. det gikk jeg med på. men sa at fra neste helg av må vi ha vanlige rutiner igjen. så fra nå av hent de fredagen og ha de til søndagen. mhm sa han bare. denne helgen er hans helg. fikk no sms om at han kunne ha bare ha de fra lørdag til søndag han var oppttat fredagen . dette gjør jo at jeg kan ikke planglegge noe med ungene.no på lørdag kan vi ikke finne på noe ting. bare gå og vente på han. hva kan jeg egentlig gjøre ?
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 dette må du ikke gå med på!!!!! stakkars barna blir jo både forvirra og skuffet når far ikke kommer som avtalt. si klart fra at annenhver helg ER annenhver helg å ikke bare når det passer han!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 jeg sa ifra sist helg når jeg hentet ungene. da brukte jeg argumentet at ungene trenger faren sin og at de ble så skuffet når han ikke kom. det argumentet var tydeligvis ikke godt nok da. sa hva kan jeg si gjøre for at han skal forstå alvoret ?
Ella28 Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Bestill time på familievernkontoret og få en skriftlig avtale. Og sørg for å skrive ned alle gangene han bryter avtalen,og begrunnelsene han kommer med. Kan være fint å ha til senere hvis det blir mer rot.
Ella28 Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Du kan bruke omvendt psykologi og true med å kreve innskrenket samvær. At han ikke får ha dem like mye lenger. Du får uansett ikke tvunget ham til å ha dem,men å true med at han ikke får ha dem så mye lenger,tror jeg er det eneste som kan "vekke" dem noen ganger!
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 menn har vist vanskelig med å forstå alvoret i ting, de tenker ikke som oss. virker som de bare tenker på seg selv. vet ikke helt hva du kan si.. går det ikke an å gå innom familievern kontoret å få en skriftlig avtale? han skjønner kanskje alvoret mer da når noen utenforstående forklarer det for han
M by M Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Det er ikke ditt problem om han skal noe. Da må han skaffe barnevakt kan du si. Eller så hadde jeg bare vært glad for at ungene ble hjemme hos meg. Jeg hadde valgt det siste og gjort han klar over at han ikke trenger å komme å kreve stort når han ikke klarer å følge samværsavtalen. Enten oppføre seg og beholde rutine for ungene eller holde seg unna mener jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå