Gå til innhold

Da er han testet - og han har egg og nøtteallergi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da er det bare å holde seg unna gitt... både jeg som ammer og han etterhvert. Glad han ikke reagerer på melk, så får vi håpe han vokser det av seg etterhvert. Det er jo mest synd når de skal i barnebursdager og sånn da, å passe på at de ikke spiser kaker etc med egg i....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan de tok testen? Trodde matallergi var sånn man måtte prøve og feile seg frem til jeg! Tok dere blodprøve?

Skrevet

vi har hatt mistanke i ca 8 mnd (fra han var 2 mnd, er 10 nå), for han får eksem når jeg har spist egg eller nøtter (hasselnøtt/ mandler). Så jeg har kuttet ut dette fra kosten. Men det er viktig å avdekke evt allergi mot egg før MMR vaksinen som de får når de er 15 mnd, for den er basert på egg. Så nå får han ikke den på helsestasjonen, men på sykehuset i tilfelle han får en reaksjon på den også.

Barnelegen tok en prikktest som tar bare 10 minutter, så får man svar med det samme.

Har du mistanker så be legen henvise deg til barnelege.

Skrevet

Hei!

Favoritt sjokoladekaken min, som jeg alltid får masse skryt for, indeholder ikke egg. Det er en typpisk langpanne sjokolade kake. Den ineholder melk, men den kan du sikkert erstatte med soyamelk ol.

Skrevet

Nei vi har ikke mistanke på minstejenta på 9 mnd, heldigvis. Men eldstemann på 2 1/2 år har mye sånn "nuppeutslett" som jeg kaller det. På hele ryggen, armene og magen. Det klør, og det kommer og går med jevne mellomrom. De periodene han har vært syk og spist lite (omgangssyke eller forkjølelse) så har han vært mye bedre, derfor tror jeg at det er noe han spiser.

Kanskje vi skulle tatt en sånn prikktest....

Skrevet

En venninne av meg har en sønn som hadde forskjellig matallergi da han var liten. Han fikk hjelp av homopat, og ble helt frisk. Jeg vet ikke om det kan fjerne allergi helt, men det vil hvertfal lindre. Det er jo verdt å forsøke.

Skrevet

Han tåler melk, så jeg tar gjerne i mot en oppskrift på sjokoladekake. Har kjøpt den langpannekaken til Møllerens for den er uten melk og egg, og den er ganske god. men tar gjerne i mot en jeg kan lage selv.

Ja, be om en henvisning til prikktest for han eldste. Unødvendig at de skal plages slik.

Egg-allergi vokser de stort sett av seg, men det tar gjerne noen år. Ellers kjenner jeg noen god erfaring fra bio-resonansterapi så vi får se etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...