allergibarn Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Har ei venninne hvor mannen driver i entreprenørbransjen. De har bunkevis med svarte penger liggende hjemme i skuffer og skap!!! Hun sier de får ikke oppdrag om de ikke tar halve prisen svart... så skal de grave ut en tomt for en eller annen "riking" som kanskje koster ca 600 000 kr, så må de ta 300 ' svart for å få oppdraget. Sier vel litt om hvor mye svarte penger som er ute i samfunnet...!!! Og firmaet er oppført med underskudd i årsregnskapet.... og de "frotser" i penger... kjenner det koker inni meg!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Enig i at dette er galt. Og det rare med de som forsvarer trygdesvindel er jo at de sier det er OK fordi folk også snyter på skatten. Hva med å kunne se at begge deler er galt?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Vekker tydeligvis ikke så mye følelser dette. Men det er kanskje ikke så rart, siden flere av de som deltok i den andre debatten tok det for gitt at skattesnyting er OK. (Og dermed måtte svindel også være OK)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Er det noen som har forsvart trygdesvindel? Trodde diskusjonen handlet mer om at de var imot at folk drev og anga folk. Og så spurte de om det var noe bedre med folk som hadde svart arbeid? Mulig jeg tar feil...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 vel jeg mener ikke at svindel på noen områder er ok. men jeg har større forståelse for at noen må svindle når det gjelder å si at en er aleneforsørger enn svarte penger. dette er fordi at som hi sier at de maå ta halve jobben svart eller så får di ikke oppdragene er noe tull kjenner fler som driver med forskjellige bisnisser hvor de får sliketilbud og de tar ikke imot fordi di ikke ville fått jobben men de foreslår dette gjærne selv. her snakker jeg om rørleggere, entrepenører elektrikkere murere. folk som selger antikk. de gjør det rett og slett for å få ekstra kas. samtidig er det slik at små bedrifter ofte er nødt til å ta svarte oppdrag for de vil gå i underskudd uansett men dette er måten å holde bedriften oppegående i håp om at de en dag skal få gå i overskudd. men de vasser ikke i penger privat men dytter det inn i bedriften for å få det til å gå rundt. men svindel er svindel og strafbart om man blir tatt. sån er det og slik skal det være.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Var flere som mente at det måtte være helt greit å drive med trygdesvindel, for det gikk visstnok ikke utover noen, og alternativet var at den store, stygge staten tok alle pengene våre uten at vi fikk noe som helst igjen for det... Og hvorfor kan ikke begge deler være ille? Blir som å si at det er jo ingen vits i å anmelde folk for overfall, for det er vel ikke noe bedre med voldtektsforbrytere? Klarer ikke se relevansen i slik argumentasjon.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Bullshit det venninnen din sier, entrepenørbransjen er oversvømt i arbeid og entrepenørene kan ta det de ønsker HVITT fordi det er så mye å gjøre. Tro meg, vi skal bygge hus og sliter med å finne entrepenør som vil ta jobben. De som har meldt seg skal ha BLODPRIS, hvitt. Ellers er svindelere svindlere uansett hvordan og hvorfor. Heldigvis gidder jeg ikke engasjere meg i det. Det er noe som heter karma, og jeg tror skjebnen ordner det meste. What goes aroun comes around... Før eller siden blir de nok tatt.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Nei, det er ikke bullshit - jeg har selv sett bunker med euro liggende i skapet der. og jeg ser jo forbruket de har - stemmer overhode ikke med inntekten de er oppført med. Det er jo det de er redd for å bli tatt på også, pusser opp og kjører flotte biler, du skal se det uteområdet utenfor huset etc. Hvem andre kan bare gå å kjøpe et gammelt stabbur til 300 000 kr uten videre...?! Kan komme med mange slik eksempler. Har bare cash med på ferie etc. De driver i den bransjen på et av de stedene alle "kaksene fra byen" nå bygger hytter - og disse kaksene sitter jo også med masse svarte penger som de gjerne vil investere i hyttene sine. Derfor 50 /50 svart / hvitt. Det er jo ikke entreprenøren som ber kunden betale svart - det er jo kunden som sier at skal entreprenøren ha oppdraget -betaler de halvparten svart. Dette synes jeg er mye værre enn trygdesvindel faktisk, for det viser bare at de som har mye får enda mer fordi de klarer å snike seg gjennom alt dette. Merkelig at alle som viser hele verden hvor godt de lever er oppført med 0,- i inntekt og 0,- i skatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå