Gå til innhold

9 mnd reiser seg opp om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har sovet rundt siden han var 6-8 uker, fra ca kl 20-8. Men no for ei uke siden har tilværelsen vår blitt snudd opp ned. Han våkne 3-5 ganger i timen hele natta gjennom og hyler. Han våkner når han snur seg rundt på magen eller setter seg opp i sengen - da gråter han veldig. For ei uke siden lærte han å reise seg opp og no gjer han det også. Men han klarer ikke å sette seg ned igjen enda. Føler meg helt utmattet, har ikke sammenhengende søvn på natten i hele tatt. For ca hvert 10-20. min våkner han fordi han snur seg/reiser seg eller setter seg opp. Han har brukt babysafe og vært fastbunden, men vi måtte ta bort festinga av babysafen fordi han bare satte seg opp og våknet når han gjorde det. Men no reiser han seg i tillegg og hyler veldig. Hva har skjedd med gutten vår, vi kjenner han ikke igjen jo. Har alltid sovet rundt uten å våkne på natten, og no våkner han for morgonen tidligere og tidligere for hver dag. Virker sulten da og spiser mye pupp. Vet der er tenner på vei. Kanskje det som plager han? Men det får da være måte på, å våkne så mange ganger i timen. Han ligger på soverom med søsteren sin og hun våkne av dette her, men hun er flink å sovne igjen.

Noen råd? Håper noen har det.

Det virker som han reiser seg eller setter seg opp av rein refleks og da er han klar til å utforske med en gang. Men det er mørkt på rommet og han hyler veldig. Lar han gråte litt også, men føler at en må inn å sjå for en veit no aldri......Han sovner tvert når han legges ned igjen, men så er det på an igjen etter 10-15 min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, akkurat som å lese om lillejenta vår. Hun bruker fortsatt babysafe, og hun har nettopp begynt å reise seg opp på dagen (altså i stående stilling). Virker som hun vil dette om natta også og blir sint når hun ikke kan det pga babysafen. Resulterer i at hun våkner selvsagt. De to siste nettene har vært et helv.... for å si det mildt. Hun blir jo så sur på dagen også, fordi hun ikke får nok søvn.

Kan ikke hjelpe deg dessverre - har lagt enn innlegg på 0-1 i håp om å få noen svar på hva det kan være. Separasjonsangst kanskje? Eller rett og slett tenner, drømmer eller nysgjerrighet.

Eldstemann var ikke sånn, så jeg håper du får noen svar...

Skrevet

Er det ingen som har noen råd eller tips. Er dette noe som går over etterhvert? Håper virkelig det, for det er uutholdelig.

Hovudinnlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...