manonym Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 ... lar dere de skrike før dere tar de??? Er førstegangs og prøver å la være å ta han opp ved hver minste lyd han lager. Men når han ligger å masker om kvelden og jeg har matet han, byttet bleie, rapt osv og han fremdeles er urolig, hvor lenge lar dere han skrike før dere prøver å roe han??? Han er bare 2 uker.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 når de er urolig er det som regel noe som ikke er som det skal, kanskje han må rape mer eller bare har lyst på nærhet. lar aldri ML skrike, men er hun bare urolig og kaver litt, ser jeg det litt an
Antoine Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Følg hjertet ditt og gjør det du mener er riktig for deg og barnet. Det tar ofte litt tid før man blir godt nok "kjent" med babyen til å kunne skjelne forskjellen mellom de ulike gråtene. Jeg tok opp vår da han gråt og bysset. Men nå skrek jo han så det ljomet i ørene lenge etter han hadde gitt seg da ;o)
Møøø Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Vil først si at jeg er ingen hysterisk mamma... (er noen av de her inne nemlig...) Jeg vill ikke latt han skrike noe særlig når han er så liten. Han har jo ligget i magen din i 9 mnd og kjent lydene dine og nærheten din, så nå de er så små så trenger de mye kos for å føle seg trygge ;o) Du skjemmer han ikke bort for det. Fra han er 6 uker kan du la han få lære å ligge litt mer alene. Mener ikke at han skal sitte på fanget ditt hele tida, men om han skriker så roer han seg nok best på fanget når han er så liten ;o) Sånn ville jeg gjort det vertfall. Men du finner nok en løsning som passer for deg ;o)
manonym Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2007 Oki, tusen takk for svar!!! Er litt vanskelig å vite hva man skal gjøre når man er førstegangs=)
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Jeg ser an type skrik. Gutten min får lov til å lage sånne små tilfredse grynt og komme med små skrik type *wæææ* i noen sekunder, for det gjør han ofte i søvne også...men lar ham ikke gråte skikkelig, da tar jeg ham opp.
komplett familie Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 jeg lot ikke elias skrike lenge når han var så liten, han har behov for å føle seg trygg og det gjør dem med nærhet til foreldrene. Har han stor seng? for det liker de ikke. Vi brukte et teppe de første 2mnd, tullet han inn i det på natten slik at han følte seg trygg. Så kos masse med han og gi han mulighet til å bli kjent med dere og føle seg trygg - og de blir IKKE bortskjemte når de er så små. Jeg mener at oppdragelse kan vente noen mnd, Elias er nå 5,5mnd og sovner og leker masse alene!
mayen20 Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 eg lot ho ikke grine omtrent i det hele tatt... har ikke hjerte til det.. jordmor sa til meg at når de var så små så er det en grunn for at de griner... så da skal man ikke la de grine... enten har ho vondt noen plass, er sulten, trenger ny bleie, fryser, er for varm, trenger nærhet osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå