Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med mating av vår lille 1,1 år gamle jente. Vil kun ha flaske med melk til frokost, sliter med å få inn litt grøt ved 11 tiden. Kun den som er fra 6 mnd. Brød nekter hun å spise. Så er det middag med leker og styr for å distrahere. Grøt til kvelden, samme styret.

Litt for lite næring om dagen fører ofte til at hun våkner om natten. Da overgi vi oss og gir henne flaske av og til for å få litt søvn, for hun er sta og stri å få til å sovne igjen. Og vi har to barn til som får nattesøvnen ødelagt...

Trenger tips fra andre som har erfaring med lignende problemer...

En familie som sliter med minstemor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gått gjennom noe av det samme, han måtte få se i ei bok når han spiste og var fryktelig kresen. Og det ble verre og verre.

Det vi gjorde var å kutte tvert på leker ved bordet og alle slags rare grimaser og lyder for å få han til å spise. Han fikk mat, og han måtte spise opp det han fikk før han fikk mer.

Nå spiser han tillogmed grønnsaker og poteter og det er ikke noe tull ved matbordet. Og han sier ifra hva han faktisk ikke liker.

Skrevet

Gud jeg gruer meg, men jeg vet vi må slutte med tull og grimaser for dette går oss virkelig på nervene... Og flaske må vi slutte å gi henne. Nå ble jeg faktisk motivert til å gjøre ting mer "riktig"..! Takk!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...