Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Er det bare jeg som gleder meg til å slippe...? Er greit på dagen,men så slitsomt om kvelden og natten. Har tenkt å holde ut til babyen er i allefall 3 mnd.
Vimsetrollet Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Håper å fullamme til han er 6 mnd, og amme i tillegg til han er året. Hvis han vil da..! Tror det er mere stress å hele tiden måtte bruke flaske. Særlig fordi gutten min vil ha mat med en gang han våkner, tror ikke han har tid til å vente på at jeg skal varme maten hans..!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Vesla er 11 mnd og vi ammer mye enda, jeg synes det er koselig jeg da. Hvis du føler du har nok melk er det best for babyen å bli ammet lengre enn tre måneder-hvis du synes det er slitsomt om natten så kanskje du kan ha babyen hos deg i sengen? Eller så bruker det å gå seg til om natten når de blir eldre og ikke ønsker mat så ofte på nattetid.
♥sjiga♥ Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 nå er min 3mnd og jeg er lykkelig for at han fortsatt lar meg amme han, jeg har ikke nok så han får meste fra flaska. jeg håper på å amme ca 1 år. men vet ikke hvor lenge dette holder, han er en puppenekter i perioder.
mamman`te2flottegutter Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Når han er 1 år synes jeg det er på tide å runde av. Han er nå snart 6 mnd og jeg synes det er veldig lettvint å amme. Er vi ute et sted og det ikke passer å gi grøt så er det bare å amme i stedet.- Helt genialt. Men det kan jo hende at pipen får en annen lyd når han får tenner!!
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Jeg tenkte at jeg skulle amme til hun var 4 mnd og da var det slutt (hadde masse problemer i begynnelsen). Nå er hun 6 mnd og jeg kommer til å amme så lenge hun ønsker, men ikke lengre enn ett år.
komplett familie Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 til HI, tror nok det er mer slitsomt å gi flaske på natten.... husk at du må opp, inn på kjøkken, varme flasken i tillegg itl å ha en grinete unge på armen eller i sengen. Med pupp; ta opp ungen og legg han til!!!! Så jeg hadde nok villet ammet litt lenger - du kan jo evt gi flaske på kvelden. Ei venninne av meg gir mme kl 18, og mm kl 19 og så sovner hun etter det....
moo Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Så lenge hun og jeg trives med det. Opp i mot 2 år, kanskje? Lengste ammeperiode med tidligere barn var 18 mnd - og da begynte jeg å føle at det var nok for min egen del.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 har ammet alle mine i 2-3 år jeg
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Jeg ønsket sterkt å amme begge til de ble 2 år, men slik ble det altså ikke. Begge avvente seg selv da de var rundt 10 mnd. Trist, men kunne ikke påvirke dette til tross for hard prøving.
2 boys & now pink Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Jeg ammet storegutten min til han var 15 mndr gammel. Fullammet vel i seks måneder, da fikk han en flaske vann og en skål grøt om kvelden i tillegg til ammingen. Nå er jeg nettopp begynnt på an igjen, og håper hvertfall holde ut i 6 mndr, men tar alt som det kommer...
75 modell og mamma til 6 Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 ja det har jeg hørt mange fortelle skjer i 10 mnd alder!
krksk Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 poden er 4 1/2 mnd nå og synes det er superlettvint å amme.. han er så glad i pupp og vil ikke ha noe annet enda.. men det er jo slitsomt i og med at han krever mammaen sin i nærheten, såskal bli litt godt med mer frihet når avslutter ammingen. håper på å amme han til opp mot året.. synes personlig litt rart når ungene så store at nærmest forsyner seg selv med pupp..synes det blir mor sitt behov som dekkes mest med det, men det er jo min mening..
moo Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Kan du utdype det siste du skriver her? Hvilket behov til mor tenkte du på? Den tok ikke jeg ...
haater husarbeid Skrevet 21. februar 2007 #15 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har strevet så mye med amminga helt siden han var nyfødt. Om en uke er han seks mnd og da har jeg tenkt å slutte å amme og gå over til mme. Ja, det er egoisitisk, men når amminga er bare stress og ikke kos, orker jeg bare ikke lenger. 6 mnd er vel en bra innsats det?
1+1=2* Skrevet 21. februar 2007 #17 Skrevet 21. februar 2007 Sønnen min er snart 9 mnd. Ammer fortsatt, kanskje litt for mye (har ikke avvent han på natta ennå f.eks.). Jeg slet veldig de 3 første mnd, men etter den tid har det gått veldig greit. Jeg har ikke tenkt på hvor lenge jeg skal amme han. Tar det som det kommer. Nå synes jeg det er helt greit å amme han. Hvis han plutselig en dag nekter å ta pupp, så kommer jeg ikke til å stresse med det. Men jeg tviler på at jeg kommer til å amme han til han blir over året. Ammer han så lenge jeg synes det fungerer og han vil ha.
Aga:-) Skrevet 21. februar 2007 #18 Skrevet 21. februar 2007 Så lenge som mulig, altså så lenge jenta vil ha. Har ammet de to andre til hhv 22 mnd og nesten 15 mnd. Ammet masse om natta også, frem til de var ett år ca, det har vært både slitsomt og masete, men aller mest har det vært koselig og fint.
hvemerjeg? Skrevet 21. februar 2007 #19 Skrevet 21. februar 2007 I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å amme i det hele tatt, men jobber med motivasjonen min for å fullamme frem til ca 2-3 mnd., og så da gi mme til noen av måltidene. Men fortsatt gi pupp frem til ca 6 mnd., kanskje bare om morgen og kveld. Synes det er et slit hele greia!! Men det er jo best for barnet.
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. februar 2007 #20 Skrevet 21. februar 2007 Enten til Sigurd blir lei eller jeg synes han er for stor. Han er nå 7 mnd og jeg har i hvert fall ikke blitt lei. Synes det er små kosestunder som er bare for han og meg
Bægge dætern Skrevet 21. februar 2007 #21 Skrevet 21. februar 2007 kommer til å amme så lenge babyen vil ha pupp, ammer en på elleve mnd tre g om dagen nå. morra puppen og kveldspuppen holder vi på til jeg føler intimsfæren invaderes.... veldig godt å ha puppen ved sykdom feks. nå er det mest for kosen og de viktige antistoffene, matbehovet dekkes av grøt, brød og middag
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #22 Skrevet 21. februar 2007 jeg synes det er litt tungt med ammingen,.. mest for at han får vondt i magen,og føler det er min skyld.Så er det ett slit om kvelden og natten fordi han må sovne ved puppen, hvis ikke holder han det gående ( eneste lindring mot vondt i magen er tydeligvis pupp) Skulle ønske det var mer kos å amme,hadde jo håpet det.Håper det tar seg til,han er jo tross alt bare 3 uker.Hvis det ikke blir bedre skal jeg prøve å amme i allefall til han er 6 mnd..
tusseberta Skrevet 21. februar 2007 #23 Skrevet 21. februar 2007 Hvis han har vondt i magen så er det bedre for han å få pupp enn flaske fordi morsmelk inneholder stoffer som letter modningen av tarmsystemet og fordøyelsen hos barnet. Hvis du ikke spiser noe som gjør at han får vondt i magen så kanskje han har kolikk? Da døyver han kanskje luftsmertene ved å puppe-og suger mye luft når han ammer-så blir det som en vond sirkel. I begynnelsen ammer man jo ofte"hele tiden".
mai mammaen til to Skrevet 21. februar 2007 #24 Skrevet 21. februar 2007 datteren min på 9.5 mnd blir ammet masse enda... hun er ikke så glad i annen mat..og jeg må si at jeg syns det er veldig greit..det dumme er at jeg skal ut i jobb om et par uker så må kutte ned litt no..men vil fremdeles amme på natten, morningen og ettermiddagen og kvelden så lenge hun ikke spiser så mye annen mat... kommer til å amme en god stund til altså...selv om det er flere som sier jeg bør slutte no snart
mukle Skrevet 21. februar 2007 #25 Skrevet 21. februar 2007 Førstemann avvente seg selv ved ca 9 mnd alder, kunne gjerne ha ammet lenger men hun var ikke interessert. Fullammet til 5 mnd. Nr to har virket mye mer interessert, hun er nå 9 mnd og får som regel pupp 3 ganger i løpet av dagen. Fullammet til nesten 5 mnd. Håper å holde på ammingen en stund, iallefall morgen og kveld (skal snart tilbake i jobb). Må innrømme at det er godt at det ikke er pupp hele tiden lenger, altså til alle måltider etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå