Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har en gutt på 2 år og 10 mnd som skal til faren sin i morgen, "problemet" er at jeg syns ikke været er forsvarlig å kjøre i. D er en lang reise for alle parter, men mest slitsomt for sønnen min. Han må sitte i en bil i 5 - 6 timer. Dette gjør ha annenhver helg. Altså torsdag til søndag. Men syns nå på vinterstid at man må kunne se an været og ikke bare kjøre for enhver pris. Skjønner at faren vil ha han og tilbringe tiden sammen med han. Men syns d er veldig vanskelig når føret er så vanskelig som d er nå. Han må også kjøre over fjell, hvorav d ene fjellet stenger med en gang d blir dårlig vær. (d er stengt nå pga uvær) D fjellet blir ikke prioritert. Og d er d fjellet som leder dem rett til barnefaren. Har et annet valg å kjøre over et annet fjell, men d er 1 time lenger... Og d kan jo plutselig bli kollonekjøring der. Jeg prøver IKKE å sabotere helgene til far, men han kjører uansett vær. Føler at jeg må sette ned foten for både min sønn og meg. Min sønn kan ikke velge dette, jeg syns ikke dette er forsvarlig vær å kjøre i. Må jo tenke på både min og min sønns trygghet her. Dette går IKKE på at jeg prøver å sabotere farens samvær med sin sønn, men på hva som jeg mener er forsvarlig vær å kjøre i. Må også nevnes at sist faren skulle ha han, så var d lignende vær som nå, men ble litt bedre den torsdagen han skulle dra til faren. Men da var jo selvfølgelig ikke sønnen min helt frisk, så d ble ikke noen tur da. Så dette blir et dilemma for meg nå. For nå føler han sikkert at jeg prøver å sabotere helgen hans igjen. (Skal sies at eksen ikke ser noe problem i å kjøre nesten uansett vær) Jeg og eksen var i rettsforberedende møte i jan-06 og da mente en barnpsykolog der at d var viktig at faren og sønnen hadde samvær annenhver helg fordi han var så liten at han ikke skulle "glemme" faren og omgivelsene rundt faren. Men nå blir jo sønnen min 3 år i april, og jeg mener at faren burde kunne på vinterstid når d er så vanskelig vær, fire litt på akkurat dette med kjøringen. Eksen har fam i Oslo, så han er der også utonom de helgene han skal ha sønnen sin, hvor han da får se han. Jeg går hjemme med han enda, men jeg skal ut i jobb etterhvert, og da blir ikke dette lettere heller... Dette ble langt, men er veldig fortvilet nå. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med tanke på morgendagen.. Hva mener dere??
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Jeg mener: Tenk igjennom hvordan du ville følt dersom gutten var hos far, og været ble dårlig mens han var der. Far ringer deg og sier: "I slikt vær er det best at han blir her til neste helg. Jeg kjører ham hjem neste søndag om været er bedre" Kanskje ville du satt pris på slik omtanke. Sønnens ve og vel er jo det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 til HI synes det er ofte med samvær annenhver helg jeg - når avstanden er slik. Regner med at du bor slik at du må kjøre ente østerdal, eller gudbrandsdal, når du snakker om 2 fjell. og antall timer i bil tatt i betrakning tenker jeg hamar- elverum omegn område..??? vel - om det er slik- KAN det jo være en tanke at ha tar FLY fra gardermoen??? når det er slik vær mener jeg? Har dere bodd sammen med far før; slik at barnepsykologen mener det er det beste at gutten kjører sååååå langt Annenhver helg. Det er jo villt spør du meg....stakkars unge som må stresses slik. bare et lite spørsmål; siden jg bor i oslo og snart vil være i din sit. da far bor på vestlandet: - var dere foreldre ENIGE i at det ble sååå hyppige samvær - eller ble dere pålagt dette fra retten?? LYKKE TIL - og føler med deg jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå