Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å få litt mer struktur på ettermiddag/kveld. Vesla er 2 mnd, og sovner nesten alltid rundt 0100. Synes det er litt sent. Problemet er at hun sover så godt på dagen og spiser med 3-4 timers mellomrom, og da når klokken nærmer seg 20-21 om kvelden har hun ikke "rukket" så mange måltider. Og så er det en del sutring om kvelden. Jeg vet det er vanlig med hyppigere spising om kvelden så jeg ammer nesten hver time om kvelden. Synes foressten at det er vanskelig å se om hun er sulten eller om det er andre grunner til survingen.

Poenget mitt er altså at jeg synes det blir vanskeligere med kvelds og leggerutiner pga uroen og hyppige måltider på kvelden. Noen som har noen gode råd?

Hun tar heller ikke smokk, men sutter litt på tommelen. Men hun har ikke fått helt dreisen på tommelen ennå, og har stort sugebehov ser det ut som. Så hun får sutte på lillefingeren min når hun ikke roer seg... Sikkert en dårlig vane..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om min erfaring kan hjelpe deg, men...

Jenta vår ble ganske urolig på kveldstid i 2mnders alderen. Vi begynte å ta kveldsstellet tidligere, og det hjalp, så jeg tror hun var overtrøtt.

Skrevet

Når står dere opp på morgenen da? Her sovnet jenta vår kl 8 da hun var to mnd, vi står opp mellom 7 og 8 hver dag, da var hun opp en liten time før første dupp. Prøv mer med smokk, prøvd alle typer?

Skrevet

Hei!

Forsøk å være litt våken på dag også ikke bare sove og spise. Om du klarer holde våken i noen timer før kl 19 vil de ofte sovne etter stell og mat Så kan du vekke til mat når du legger deg og da er min erfaring at hun sovner igjen med engang og jeg kan legge henne over i egen seng. Så våkner hun ofte en gang i 4-5 tia. Lykke til.

Skrevet

Vi har ikke stått opp før i 12 -tiden for hun har sovnet igjen etter matingen, og det har vært lettere enn å få henne til å sovne i stuen etterpå. Idag stod vi opp kl 930, men hun villle sove igjen etter 1 time, så nå sover hun i stuen. Vi samsover også for det er lettere å trøste henne da. Kanskje det er bedre at hun sover i egen seng dersom hun skal legge seg før meg?

Har prøvd 3 ulike typer, latex og silikon. Men hun rynker på nesa og dytter de ut med tungen. Lillefingeren til mor er derimot helt topp...Dårlig uvane, men iblant har det vært lettere enn å bysse...

Huff, håper kveldskaoset blir bedre snart. Ikke så viktig at hun legger seg tidlig, men kjedelig med all survingen på kvelden.

Skrevet

Jeg har to barn og med første mann hadde vi det samme "problemet". Han sov også lenge til han var ca 4-5 mnd (11-12), slik at på kveldene ble det bare rot. Ikke hatt det samme problemet nå, men det tror jeg er mye pga at vi står opp tidligere . Første mann tok heller ikke smokk i begynnelsen men vi ga oss ikke og når han først ville ha smokken ble alt så mye lettere. Prøv å sitt med henne på fanget når hun er rolig og øve med smokken, ikke når hun er irritert. Funket til slutt her iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...