Gå til innhold

Hvor mange skjeer ferdigblanda grøt spiser deres babyer?


Mamma og smula

Anbefalte innlegg

Gullet har spist grøt i 1 og en halv måned nå. Det går smått synes jeg. Nå spiser hun ca 10 små avent-teskjeer. Tar det like lang tid med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor mange skjeer jenta her spiser jeg, litt forskjellig tror jeg. Men føler det er først nå at hun spiser opp en hel porsjon for hver gang ca. Hun har spist ca i 2 mnd nå. Jenta her bruker også litt tid på å spise, hun er liksom ikke der hor hun gaper opp for mer med en gang hun har fått en grøtskje..

Går seg nok til etter hvert skal du se:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 små t-skjeer, lagde grøt av 2,5 toppa t-skjeer, han spiser opp alt med en gang, gaper som bare det. Må nok øke porsjonen i morra, han har bare spist grøt ei lita uke. Han var sjuk for at par uker sia, så da var det ingen vits å gi han grøt, han ville bare ha pupp! Blitt flink til å spise nå syns jeg. Hadde bare så vidt begynt å smake på grøt før han ble sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brumlen eter og opp kvar gong, me lagar graut av ca 3 til 4 toppa barneskjeier. Han et opp alt kvar gong, i tillegg får han banan eller frukt mos. Gaper som berre det, og er riktig irritert når det er tomt. Har ikkje turd å laga større porsjoner enno, redd for at det skal bli for mykje for magen. I tillegg har han og so smått begynt å ete skivebiter uten pålegg. Forsøkte med leverpostei, men det var ikkje godt.Middag er han heller ikkje so glad i enno. Men det kjem vel etter kvart. Me har og forsøkt vatn på drikkekopp, men den har han ikkje heilt skjønt korleis han skal drikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

august? hehe..

her spises det 3 NANskjeer til lunsj, haltv middagsglass til middag, og full porsjon grøt til kvelds.. i 6mnders serien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full porsjon morgen og kveld, pluss et middagsglass. og litt frukt+MM... Men har aldri prøvd å telle hvor mange skjeer det blir på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår spiser ingenting. Vi har prøvd ulike glasstyper og grøttyper, uten særlig hell.

 

Men det er ganske morsomt når han vil ta fra meg melkeglasset og samtidig gaper som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med grøt da Alver var 4 mnd. Han spiser nå 2 fulle porsjoner med grøt om dagen + fruktglass og er kjempefornøyd. Ikke noe særlig glad i flasken lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra dag til dag. Noen ganger spiser hun en god porsjon - andre ganger bare en liten skje.

 

Jeg prøver å lure henne litt da - med å blande i litt fruktpurè - for det elsker hun! Og da får vi litt fart på grøtspisingen..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar spiser enda ikke 1 skje...prøver litt hver dag, men det meste kommer ut... Tror nesten jeg skal prøve litt middag i stede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Mini oppe to fulle grøtporsjoner om dagen, han blir grinete da han skjønner at grøttallerkenen er tom.Godt at han er glad i mat da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...