AnitaogTimVincent Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Det er mange her som har svigerforeldre som bor i et annet land. Noen som vil dele gode og dårlige erfaringer med sine. Er det noen som ikke har noen forhold tild dem i det hele tatt pga språkproblemer, etc? Jeg har en norsk svigermor, som aldri ringer. Hverken til sin sønn eller barnebarn. Jeg skulle ønske hun i det minste ringte når barnebarnet hadde bursdag. Hun sender alltid en melding når det er høytider. Føler at det er vi som holder kontakt med henne og ikke omvendt...
ChaChi Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 svigerfar bor i nigeria, og jeg har aldri snakket med han.. gubben har kontakt med han, og de ringes ca hver 14 dag.. HAn har en bror også, og han har jeg snakket med. han trodde ikke jeg kunne snakke engelsk av en eller annen grunn, så derfor det tok en stund før han ville si hei;) tror pappan hans også er under den oppfattningen at jeg snakker ingen eller dårlig engelsk.. ikke fordi gubben har sakt det, men bare fordi han tror det er slik det er i norge..
*gurimallaika* Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har en svigerfar i Nigeria. Svigermor døde for noen år siden. Jeg har pratet med svigerfar noen ganger på telefonen, men syns det er vanskelig. Forbinnelsen er så dårlig at jeg ikke skjønner hva han sier. Han prater bra englsk, så det er ikke det det går på. Jeg har problemer med å forstå hva som blir sagt når jeg prater med brødrene til TobiDad også.
kajak&Daniel Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Nå har ikke kjæresten min foreldre, da de er døde for lenge siden, men pga det har han bodd en del hos en bror som er en del eldre, og som på en måte har vært litt "far" for kjæresten min. Han er veldig koselig mot meg. Da jeg var og besøkte kjæresten min, beklaget han seg for at han måtte jobbe, slik at han ikke kunne treffe meg hver dag jeg var der... Jeg sendte nedover julegaver til ungene hans, så like etter jul ringte han meg, og jeg snakket med ungene hans også, men fikk ikke med meg så mye pga dårlig forbindelse. Men noe av det han har sagt til meg er "i love you" og "you are a wonderful woman". Så vil si forholdet er bra. Traff også den yngre broren hans da jeg var der, men vi var like sjenerte begge to, så ingen av oss torde å si noe særlig til den andre.... Så blir koselig å treffe de igjen...
C&M&H Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Har aldri møtt de siden jeg ikke har vært i samboeren min sitt hjemland. Mora hans lever enda og jeg har kjempelyst at hun skal komme hit. Har noen søkt om visum for utenlandske familiemedlemmer? tar det lang tid å få svar og får man ja eller kan en risikere et avslag??? Har snakket med to av brødrene hans i telefon og ene søstra men har litt vanskelig for å komunisere med de. de snakker engelsk så det går ikke på det, men vi snakker endten i munnen på hverandre eller så sier ingen noenting. Mulig begge parter er litt nervøse. Så har mer lyst å treffe de "live"...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Svigermor bor i Pakistan. Svigerfar døde i fjor. Jeg har jo bodd hos de i 7 1/2mnd tilsammen, men føler ikke jeg kjenner henne noe særlig. Hun snakker ikke engelsk, så jeg aner jo ikke hva hun egentlig sier (bruker noen som 'tolk'), eller hva slags type hun er, om dere skjønner... Hun ringte faktisk i går og da spør hun om vi har det bra og sånn og så har vi ikke mer å snakke om for jeg skjønner jo ikke alt hun sier, men hun er veldig allright, det var svigerfar også, veldig åpene og tok godt i mot oss. Kulturen er jo veldig annerledes så jeg takler henne ikke så godt når jeg er der nede i en lengre periode... Men neste gang skal jeg være mer tålmodig og prøve å sette pris på måten de er
Ronja80.mor til 2 Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Svigerfamilien min er kurdiske, og siden vi bor her nede har jeg jo en del med de og gjøre. Og jeg har vært kjempeheldig, de er kjempenydelige. Veit liksom ikke hva godt de skal gjøre. Men som happiness, så merker jeg kulturforskjellen og at det kan gjøre meg litt sliten, og at jeg ikke alltid forstår alt, og jeg kan bli fornerma av ting som er godt ment. Jeg ville f.eks ikke tatt med mat og lagd når jeg kom på besøk til dem, og etter middag begynt å vaske gulvene i hele leiligheten. Dette gjorde de som en gest, jeg tenkte "hmm, så det jeg gjør er liksom ikke bra nok det da??" Spesielt da de begynta å vaske leiligheten, som var nyvaska 5min for de kom =) Er egentlig brødrene jeg har mest kontakt med, og de er veldig greie, spesielt yngste broren, vi har mange lange fine samtaler..
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Ronja80: Bor dtre i kurdistan? Hvilken by da?
Mamma`n til turbo Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har ett kjempe godt forhold til begge svigerforeldrene mine, men spesielt med svigermor. De er Dominikanere, men svigermoren og svigersøsteren min bor i Spania så vi treffer ikke mer enn 3-4 ganger i året. Hun er kjempe koselig og vi sitter ofte å tar en drink eller ett glass vin eller to på kveldene:-) Svigerfar bor her i Norge og kommer kjempe godt overens med han også heldigvis.
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Jeg har veldig godt forhold til svigerfamilien min:-) har vært å besøkt dem to ganger, ene gangen i ca 2 mnd... ble supergodt mottatt der, og de er kjempehyggelige! Svigermor og svigerfar snakker ikke kjempegodt engelsk- men sånn at vi klarer oss, også bruker vi kroppsspråk og snakker "gjennom andre" ...... søsknene snakker bra engelsk, og han har to søstre på min alder som jeg selvfølgelig snakket masse med! Svigerfar har også besøkt oss i norge- veldig hyggelig! Men husker at jeg ble veldig sliten av å være der så lenge, noe med å ikke forstå språket som snakkes rundt deg hele tiden og varmen og det å ikke bo hos seg selv på lang tid tror jeg!!
Ronja80.mor til 2 Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 Nei, ordla meg vel litt feil der, kunne lett missforståes=) Vi bor i Tyrkia, men svigermor/far og 4 svigerinner bor i den kurdiske delen av Tyrkia Siirt Kurtalan. Rasten av slekta bor i Aydin og Istanbul og Marmaris.
Mulatica Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 Jeg traff svigerforeldrene våre for første gang nå i høst. De bor på den Dominikanske republikk. Datteren vår hadde heller ikke truffet dem før. Men vi hadde snakket på telefonen. Siden jeg snakker spansk har vi ingen språkproblemer, og det er deilig. Svigerfamilien min er kjempehyggelige og lette å forholde seg til. De er passe avslappede og greie å prate med. Det samme gjelder sambo sine søsken. Snuppa har bursdag nå i februar, og da samlet familien seg for å ringe henne og gratulere - veldig koselig!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 Jeg og min svigermor snakker over telefon, men det er begrensa hva vi kan snakke om,da vi ikke har felles språk. Savner jo sefølgelig at vi kunne ha treffes og hatt familietid, men avertil er det godt å kunne slippe familie intrigene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå