Gå til innhold

Hvor mange Sv.kontroller har dere vært på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på en, og skal ikke før i uke 25......altså 15 uker siden sist....er ikke det litt spesielt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på tre, en UL, to hos JM på ABC, og skal ikke tilbake før 20 mars med mindre noe skjer.

Skrevet

var i uke 12 hos legen og skal i uke 17 igjen. Skal til jm om to uker..Det er vanlig å få en time hver 4-5 uke enten hos lege el jm

Skrevet

Jeg har vel vært på 4 hos jordmor + ultralyd og er nå 26+ 4

Skrevet

Hmmm...tror jeg skal ringe legen jeg....har ingen plager, og er ikke spes engstelig heller-så har i grunn ikke tenkt på det før en venninne sa hun hadde vært 4 ganger alt.....vi er like langt på vei! 20+1! Takk takk for svar!

Skrevet

Jeg har vært på 3.

Lege i uke 11.

UL uke 13.

JM uke 15.

Skal på UL i uke 20

JM uke 21:)

Skrevet

Jeg er i uke 19 og har vært på èn. Skal på UL om en uke og ny sv.kontroll om 2 uker.

Skrevet

Jeg har vært hos legen på sv.kontroll tre ganger, en privat ul og den ordinære ul'en.

Legen setter meg opp til time med fire ukers mellomrom. Er nå i uke 22.

Skrevet

Det er blitt litt færre kontroller nå enn hva det var tidligere, de nye retningslinjene sier 8 kontroller ved normalt svangerskap.

Litt lite, men som regel er det ikke noe problem å få flere undersøkelser hvis en lurer på noe :)

1. ca. uke 10

2. ca uke 18 UL

3. uke 24

4. uke 28

5. uke 32

6. uke 36

7. uke 38

8. uke 40 - Termin

Evt over termin kontroller

Skrevet

Jeg er i uke 15 og har vært til 3kontroller hos lege. Skal til UL i uke 18. Og så skal jeg bestille time hos JM.

Skrevet

hei

Jeg har vært 1 gang hos legen og 2 ganger hos jordmor og en gang på ultralyd. Er 23+3 i dag.

I tillegg har jeg vært to ganger hos lege pga omlegging av arbeidssituasjonen på jobb, men det var ikke kontroll...

Skal tilbake til legen den 15. mars.

Da jeg var hos legen til første kontroll i november så sa hun at jeg kunne komme tilbake i midten av mars.

Det synes jeg var litt lenge så da tok jeg kontakt med jordmor og spurte om jeg kunne komme til henne i mellomtiden.

Legen min er mest oppslukt av skjemaer, har ikke så gode sosiale antenner kan du si, hun er skikkelig humørsyk i følge andre som går til henne og det er lurt å få time tidlig om morgenen for da er hun litt hyggeligere, men jordmor er veldig hyggelig og flinktil å forklare ting.

Jeg synes sånt er helt merkelig, men men...

Hilsen

Skrevet

Jeg har vært på to svangerskapskontroller + ordinær ul, men har vært inne til legen min flere ganger tidlig i svangerskapet pga blødninger. Er 18+1 i dag, og skal på ny kontroll den 12. mars.

Skrevet

Jeg er på kontroll en gang i mnd. og i tillegg til det så kom UL.

Dvs jeg har til nå vært på 4 kontroller og 1 UL.

(En av kontrollene var en "ekstra-kontroll" pga vondt i magen.)

Skal på min 5. kontroll i morgen, og da er jeg 20+0.

Annapanda, synes det høres ut som veldig få kontroller.

Du kan be om å få flere dersom du ønsker det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...