Gå til innhold

Hva svarer man.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...om man får spørsmål om man skal ha flere barn når man er på jobbintervju? Føler at det er et veldig aktuelt spørsmål fordi jeg har en sønn på 3. Vil jo ha flere engang....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da svarer du at det vet du ikke og følger det opp med motspørsmål om de synes det er relevant. Svaret ditt skal ikke innvirke på ansettelses-spørsmålet.

Skrevet

I prinsippet skal svaret ikke virke inn. I realiteten.......

Ville også sagt. "Det vet jeg ikke."

Skrevet

Fikk tipset om å si at man kunne si at etter forrige fødsel var det konstatert at du mest sannsynlig ikke kunne få flere barn. Intervjuerne vill føle sympati og ikke stille flere spørsmål om dette. Når du da ble gravid ville alle synes at dette var strålende.

Dette var et "triks" ( eller løgn kan man vel si) som kunne brukes om du følte at du ikke ville få jobben om du svarte "ja"...Personlig synes kanskje dette var litt drastisk og ville ikke sagt dette selv. Er ikke så flink til å lyve...

Skrevet

Anbefaler ikke aa lyge nei, men aa si at det ikke er saa lenge siden du hadde en saa vet du ikke om du oensker en til.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er ikkje lov å spørre om det på jobbintervju så lyg med god samvittigheit!

Skrevet

Ikke svar vet ikke, da får du ikke jobben...

Jeg svarte at vi ikke hadde noen planer om flere barn, men at man aldri vet helt sikkert. Jeg fikk jobben og ble gravid et halvt år etterpå...

Skrevet

Synes det er rart om man blir spurt om dette, det er jo ikke lov.

Selv ble jeg spurt om helsetilstanden min, det er jo heller ikke lov å spørre om, og intervjueren virket litt beklemt.., men jeg gjorde gode miner til slett spill og lot som om det var et naturlig spørsmål, skrøt av min gode helse og fikk jobben! Det hører med til historien at jeg var høygravid - synlig - under intervjuet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...