Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har så lyst å flytte!!!!! Her vi bor har jeg fast jobb, men jeg er langt fra fornøyd med den. Det er en skikkelig drittjobb i forhold til hva jeg er kvalifisert for. Tok en lang utdannelse som nå blir kastet rett i vasken hvis jeg ikke finner på noe. Mannen min har ganske lav utdannelse, men en kjempeflott jobb. Hadde gullhår langt opp på ryggen som fikk den. Han vil ikke flytte, mye pga det. Barna våre er så små at de vil ikke merke noen forskjell på hvor vi bor, så jeg føler vi er i den tolvte time med tanke på flytting. Blir verre når de er skolebarn, mye vanskeligere å rive dem opp da. Føler bare forrakt for mannen min nå, for han har satt seg på bakbeina og blir bare sint når vi snakker om det. Føler at han driver enveiskjøring. Vi er da for svarte flere som har stemmerett i denne familien? Eller?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Klart dere er flere med stemmerett. Om dette gjør at du føler forrakt for mannen din kan dette på sikt være det som gjør at dere kommer til å gå hver deres vei. Han må da forstå at for at dere skal ha det bra sammen må du også få en jobb du trives i. Man skal tross alt være på hjobben 5 dager i uken i 30-50 år. Det er lenge det.
Nickeguri Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Er det nødvendig for deg å flytte for å finne en ny jobb? Hva med å finne en litt bedre jobb i nærheten av der dere bor, en jobb som også er relevant i forhold til utdannelsen din? Er det lett for mannen din å finne en like bra jobb som den han har nå hvis dere flytter? Jeg skjønner jo godt at han ikke vil flytte hvis han både trives der dere bor og har en jobb han trives med. Slik du skriver det, høres det jo ut som om han kan få problemer med å finne en like god jobb et annet sted. Dette spiller jo også inn, syns jeg. Jeg hadde ikke ønsket en slik situasjon, hvis jeg var mannen din. Hva er det største problemet for deg, at du mistrives der dere bor nå, eller at du mistrives på jobben? Ønsker du å flytte før du evt har fått deg en jobb? Dette høres jo litt usikkert ut, det også. Og det høres veeeldig usikkert ut hvis dere flytter og ingen av dere har nye jobber å gå til.
Nuss Nuss Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Må si meg enig med gullungens mamma. Siden han har det vanskeligst med å få en like bra jobb hvis dere flytter er det en større sjanse å ta enn om du søker en jobb i nærheten du kan trives i. Det er jo lettere for deg å få en bra jobb enn for han. Hvorfor kan du ikke pendle hvis du mistrives sånn? Er uansett ikke bra for barna å måtte flytte. Har måtte flytte 2 ganger på 1/2 år og sønnen på 1 1/2 år ble urolig av det! Når han endelig hadde vent seg til å bo et sted så flyttet vi igjen. Hvor vi nå bor skal vi bo til vi bygger hus. Vil ikke dra sønnen min på flyttefot igjen stakkars.
Ruske-Sara Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Jeg ville før den avgjørelsen blir tatt, ta et samlivskurs e.l. For uansett hva dere velger, virker det som om en av dere vil føle at han/hun sitter med svarteper, og dermed føle bitterhet overfor den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå