Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har så lyst å flytte!!!!! Her vi bor har jeg fast jobb, men jeg er langt fra fornøyd med den. Det er en skikkelig drittjobb i forhold til hva jeg er kvalifisert for. Tok en lang utdannelse som nå blir kastet rett i vasken hvis jeg ikke finner på noe. Mannen min har ganske lav utdannelse, men en kjempeflott jobb. Hadde gullhår langt opp på ryggen som fikk den. Han vil ikke flytte, mye pga det. Barna våre er så små at de vil ikke merke noen forskjell på hvor vi bor, så jeg føler vi er i den tolvte time med tanke på flytting. Blir verre når de er skolebarn, mye vanskeligere å rive dem opp da. Føler bare forrakt for mannen min nå, for han har satt seg på bakbeina og blir bare sint når vi snakker om det. Føler at han driver enveiskjøring. Vi er da for svarte flere som har stemmerett i denne familien? Eller?
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Det er jo mange ting som må tas med i vurderingen, og kanskje du og mannen din legger vekt på forskjellige ting? Jobbmuligheter Hvor har dere familie Venner og sosialt nettverk Fritidstilbud til barn og voksne Nærhet til by/friluft Hva som er viktigst av disse punktene, vil variere fra person til person. Men enig med deg at han ikke skal få enerett på å bestemme dette, og at han bør være villig til å høre dine argumenter og veie de opp mot sine egne!
Da HarViTreUnger Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Skjønner godt at du blir frustrert over at du ikke få brukt utdannelsen din der du bor nå. Om dere skal flytte så bør det da være slik at dere begge har mulighet til å få den jobben dere ønsker dere. Hvis ikke så er dere jo i prinsippet i den samme situasjonen. Jeg bor nå et sted på østlandet der jeg ikke får jobb innen det jeg ønsker og jobbe med. Mannen min har høyest utdannelse og innen hans felt er det et par tre steder i landet han kan jobbe. Vi blir derfor "låst" av dette og siden han nå har en jobb han trives med så må jeg rette meg etter dette. Heldigvis kan vi flytte slik at jeg kan jobbe i Oslo (der jobber innen mitt felt finnes), men da må jeg bruke 3 timer hver dag på reise. Jeg kunne ha jobbet med noe annet litt nærmere, men jeg har ikke lyst til dette da jeg har erfaring og mastergrad. Så da er prisen jeg må betale pendling. Og det er greit for meg. Vet ikke om det er slik at dere kan finne en slik løsning (siden jeg ikke vet hvor dere bor). Men om det finnes muligheter til at han kan beholde jobben og at dere flytter et sted midt mellom ditt arbeidssted og hans så er jo det en grei løsning. Uansett så synes jeg at dere skal snakke om det siden det plager deg så mye. Sørg for litt tid for dere selv en helg og sett dere ned og vurder alternativene. Sjekk reisetider på nettet og se om dere finner en løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå