Gå til innhold

4 md og enormt sugebehov,.....TOMMELTOTT!!!! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at det er flere som "sliter" med totten. Selv har vi ei jente på 4 md som har funnet seg godt til rette med totten. Har gitt henne smokk fra ca 3 md da hun har stort sugebehov. Nå vil hun ikke har smokken, men totten. Vi ønsker ikke dette da vi kjenner flere med tottebarn som har problemer med tenner og avvenning. eks en snart 12 år gammel gutt som fremdeles "totter" og har en tannstilling som ikke ser ut. Kan ikke få tannregulering før han har sluttet med totten. Hva kan vi gjøre for å få vår datter til å slutte? Når vi ser at hun "totter" gir vi henne smokken i stedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare la henne totte :) er ikke noen fare med tannstillingen på noen år enda..

Skrevet

skjønner prob.. vond vane er vond å vende.. min bror på 15 totter, hehe;) helt ubevisst! Hm.. tiltak mot totting.. hva med slike kløhansker? bruke d en periode for å få henne til å ta smukken?

Skrevet

Synes det virker som et hysteri det der m tott.. Jenta vår totter, ville aldri ha smokk, så vi lar henne være i fred med det. Iallefall noen år til... Synes ikke det er noe bedre å se unger med den smokken plantet i munnen til ehnver tid ( SLAPP AV- har selv en unge som gikk slik...).

Tottet selv til jeg var tolv- men aldri i offentlighet!!

Skrevet

Totter hun hele tida da? Vi bekymrer oss overhodet ikke for våre to små. De totter begge (har prøvd alle triks i boka tror jeg for å få de til å ta smokk når de var mindre, men nei...). Nå er de 2 år og 8 mnd. Ingen av de bruker totten mye. Det er når de skal sovne, og hvis de er lei seg fordi de har slått seg, eller vi er på besøk og det er litt skummelt i starten. Jeg kan ikke tro at det kan skade tennene når de ikke bruker den så mye.

Skrevet

...mente at jeg selv har et barn som brukte smokk, mye også...

Skrevet

enig m siste innlegger mht graden av totting.. jenta vår også totter jo kun når hun er trøtt, aldri ellers!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...