Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Noen som er utdannet som helsesekretær? Hva tjener dere? Må bare høre ,litt viktig å vite lønn før jeg hiver meg ut i utdannings jungelen..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 120,- timen hos privat lege. Kommer an på om du er ansatt i kommune eller privatpraktiserende. Eller om du satster på en skrivestue på sykehuset. Jeg er kjempefornøyd med yrkesvalget, men du skal tenke på mer enn bare lønn om du skal gå den veien. Du må regne med mange travle dager, ufine pasienter, hyggelige pasienter, hardt skadde pasienter, mye papirer og sinnsykt mange telefonsamtaler med pasienter som enten er blide eller skjeller deg ut etter noter fordi de f.eks. ikke får det slik de vil ha det! Du må være meget bestemt i dette yrket slik at du får en best mulig arbeidsdag! Jeg elsker alt dette og tåler alt fra kjeft, trusler, blod og hyggelige samtaler med pasienter! Håper jeg ikke skremte deg nå, men dette er også en viktig brikke i et yrkesvalg! Lykke til og velkommen i våre rekker!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Ja sant som du sier...skal tenke grundig over det ja.Takk for svar:)
Wisi og Mia Christine :-) Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Heihei :-) Jobber på sykehus og har 23.166.- pr mnd (inkl. tillegg på kr. 833.- for å jobbe på psykiatrisk avdeling). Som anonym svarte, er også jeg veldig fornøyd med yrkesvalget -som helsesekretær kan du gå to veier,enten å jobbe på legekontor eller på sykehus. På sykehus jobber du i resespsjonen, tar imot pasienter, skriver mye pasientdokumentasjon. Personlig syns jeg at det å jobbe på legekontor er det mest utfordrende og givende da du får mer variasjon i det du gjør, dvs. labarbeid hvor du tar blodprøver, gjør disse klar for innsending eller analyserer selv lokalt, skadestuearbeid hvor du får foreta sårskift, assistere legen ved småkirurgi, måle blodtrykk, ta Ekg, røntgenbilder etc. Utrolig travle dager, MANGE krevende pasienter og situasjoner, mer givende og morro en noe annet jeg kan tenke meg. Altså en jobb som krever 100% av deg hele dagen - og som er veldig krevende!! Du må trives med å ta det travelt.....men liker du altl dette kan du, som jeg, neppe tenke deg noe annet yrke :-) Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Hei. Jeg er også utdannet helsesekretær, men jobber hverken på sykehus eller legekontor. Har kun jobbet på div private klinikker og kontorer etter jeg ble ferdig utdannet. Jeg jobber nå på et privat røntgeninstitutt og har pr. i dag ca 21500,- pr. mnd. Hvis du ønsker en utdannelse hvor du kan tjene bra med penger så skal du ikke velge helsesekretær, men slik er det jo med mange yrker i helsevesenet. Jeg jobber sammen med noen som har jobbet på legekontor og de er veldig glad for at de er ferdig med det maset og stresset som de har gått med hver dag der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå