Gå til innhold

hva lager dere av mat til småttisene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne trengt noen tips til noe lettvint, kjapt og godt til guttungen:) Han blir snart 6mnd:) Har t.o.m kjøpt inn mixer;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg! :-) Til førstemann var jeg veldig flink å lage maten selv. Da kokte jeg grønnsaker og kjøtt, moste det sammen med enten en mild saus, eller bare kraft. Kjempegodt! Fiskeboller i hvit saus er en vinner. Husk bare å mose maten godt. Småbarn kan spise det meste bare maten er most godt nok og det ikke er for mye salt og krydder i. På helsestasjonen fikk jeg en bok som heter spedbarnsmat eller mat til småbarn (husker ikke helt). der er noen oppskrifter. Kjekk å ha.

Skrevet

Favoritten til lillemor er kokt potet, kokt gulrot og littegranne saus, godt moset og blandet.

Gulrotmos er veldig enkelt.

Egentlig kan alt moses, alle grønnsaker. Og siden du har blender er det jo ikke store jobben. Så er det jo bare å prøve seg frem, kanskje ta og kjøre litt av det du spiser i mixeren bare? (oki, er jo noen begrensninger der:p, kan ikke akkurat kjøre grandis i mixeren! hihi)

Gleder meg litt til å tilvenne lillemor til litt mat jeg, hun er puppebaby fremdeles, men får smake litt her og der. Creme bruleè er en kjempeslager, men kanskje ikke øverst på listen over ting ei tulle på 5 mnd skal fores med?!

Skrevet

samme med gullet her, får grøt på kvelden, ellers er det mm.. smaker på glass i ny og ne;) creme bruleè ja, haha.... kanskje eg skal prøve det;) her liker gullet mitt pepsi max *fyfy* har fått smake litt på fingeren min;) hver gang han ser flska vil han ha, hehe...

Skrevet

hahahahahaa... dauer ikke ungen da?! *tihi*

Skrevet

Hun lever visst ennå, merkelige saker, har jo nå virkelig gjort mitt ytterste for å plage henne:p Hehe...

Jentungen er lykkeligere enn noen gang hun, og mer medgjørlig, hun får det jo som hun vil;) Hehe...

Skrevet

så lenge de får det akkurat som de vil, da er jo alt toppers da!!! hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...