augustbaby 2010:) Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 hvor mye sover de på dagen ?? og r det regelmessig?? styrer dere det??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Står opp ca kl 9.. sover en halvtimestid rundt 10.30.. så legges han ut i vogna ca 12.30.. sover da altfra 1-3 timer.. så sover han litt igjen rundt kl 18 før han legger seg kl 20.30
Harald Ripultfør Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 vi står opp mellom 07 og 11 Men oftes ca 09. Sover ca 30 min kl. 12, så sover hun i ca 30 min kl. 14, så sover hun ca 30 min kl. 16 så 30 min kl. 18 (hvis hun sover på fanget mitt kan hun sove i nesten 2 timer...) Legger hun kl. 20.00.
Nattos Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Omtrent sånn hadde vi det også for en mnd tid siden. Litt endra nå, men nå er han 5.5 mnd. Nå er det opp ca 8,30 (da har han vært våken i en god halvtime), grøt og frukt ca kl. 09.30, pupp før søvn ca kl. 11, sover i alt fra 30 min til 2 timer, så er det middag og frukt også sover han igjen fra rundt kl. 15 da somregel i mellom 30 min og en time. Så blir han litt sulten igjen i 17 tida, da får han ei lita flaske hvis ikke det er nok i puppen før han får grøt og frukt i 19 tida, flaske igjen i rett før 20 også er det rett i seng:-) Han drikker også vann til alle måltider. Ikke alltid han spiser like mye frukt, men et par skjeer vil han alltids ha. Bra syns jeg, for da får han i seg litt ekstra fiber.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Enda ingen rutiner =0) tulla er 8 måneder =0).
SpiseLise Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Nei, det hadde vi ikke! Har nettopp fått noe som kan ligne rutiner, men det forandrer seg så fort at jeg ikke kan kalle det rutiner heller. Hun er 6 mnd nå. Synes det virker som "alle" har rutiner nesten fra dag 1. Står opp kl sånn og sånn, spiser, tar en lur osv... Her har vi aldri kunnet stille klokka etter babyen for å si det sånn. Det er mulig noen synes det er enklere når de har rutiner på ting, men jeg synes litt av sjarmen med å ha en baby er at ingen dager blir like. Tror tiden hadde gått veldig fort hvis hver dag var omtrent helt lik den forrige. Men det er meg da, andre synes som sagt sikkert at det er ypperlig.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 hehe, her er vår rutine at hun spiser hver andre time, og blir trett en gang mellom 6 og 8, men sovner gjerne ikke før 12. resten tar vi som det kommer. det har ført til endel forsentkomminger i middager og andre avtaler...;O) helsestasjonen er den eneste som noengang har blitt sur pga det..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Ja vi har det omtrent som nattos:=) han er 4,5 mnd:=)
moo Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Vi hadde ingen faste rutiner på det tidspunkt. Selvregulert soving og amming. Det begynte å bli et noenlunde klart mønster med dagsoving rundt om den tiden der, med soving tidlig formiddag, midt på dagen og sen ettermiddag. Men lengden på soving varierte veldig. Babyen vår er 9 mnd og vi har fortsatt veldig lite faste rutiner - når babyen er trett, sover hun.
Lille søtnos Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Det som er fast er at hun sover ( eller ihvrtfall er i sengen) mellom 21.00 og 09.00 sånn cirka. Selvregulert i forhold til måltider enda fordi jeg ammer, men får litt grøt på kvelden. Soving på dagen blir når hun er trett, men drar vi ut med vogn eller bilstol sovner hun alltid
storesøster og lillebror Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Vi står opp i 8-tida. Sover en formiddagsdupp i 10tida. Tar en trilletur så hun sovner rundt kl 12. Da kan hun sove opptil 3 timer. Har en ettermiddagsdupp igjen i 5tida. Legger seg mellom halv 8 og 8. I dag er d under 10 minus her og sterk vind, så vi har ikke vært ute. Da sover hun inne i bagen sin, men idag sov hun 1 1/2time. Blir kanskje en lengre ettermiddagsdupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå