Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Hei.. Det er meg med det "nærvøs" innlegget.. Jeg lager et innlegg her som du kan svare meg på hvis du vil og orker klagingen min.. Kan du lese det jeg skrev på forrige innlegg og svare meg.. Takk
Nettnett Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Vettu jeg føler sååå med deg. Ingen hemmelighet at jeg slet med fødselsdepresjon etter min første fødsel og da var jeg plaget av masse sånne vonde tanker. Det er et helvete, det kan jeg skrive under på. Det ER normalt å ha en del sånne tanker, men etter en fødsel eller under et svangerskap kan man utvikle svangerskaps eller fødselsdepresjon og det er da disse vonde tankene, tvangstanker, angst og depresjoner blir altoverskyggende. Jeg er ingen spesialist så skal ikke påstå at du har det ene eller det andre, men jeg har kjent dette på kroppen så kjenner en del til det. Derfor er det utrolig viktig at du får noen å snakke med. Du blir IKKE sinnsyk, men du trenger noen å snakke med som kan hjelpe deg gjennom denne tiden. Kan jeg spørre hvor lenge du har hatt det sånn? Jeg er som sagt ingen lege eller psykiater, men slike ting dukker ofte opp fordi man er utrolig sliten og redd fordi man har gjennomgått mye. Har også lest mye om dette, det er faktisk veldig vanlig, men de aller fleste velger å ikke snakke så mye om det fordi man skammer seg:( Men om det er noen trøst så er det ofte veldig følsomme mennesker som opplever dette, vi er ikke gale, men så utrolig redde for alt som kan gå galt så hjernen omtrent går i selvforsvar og krisemaksimerer den minste tingt. UTROLIG slitsomt og sinnsykt viktig å snakke om! Så anbefaler deg å ta kontakt med Jordmor så fort som mulig og så er det bare å "hyle ut" hvis det er noe jeg kan svare på
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Åå,så herlig å ha sånne mennesker som deg og dere andre her inne altså. Jeg har slitt med psyke i noen år,men nå har det tatt helt av altså!! Er så redd for alt mulig.. Må røske og rive i dører og vinduer på kvelden for å være sikker på at det er låst! Må være sikker på at alle nøkler er inne. Slå av alle ovner og dra ut stikkkontakter i hele hus.. Det er på kvelden mot natten da.. Nattangst.. Og nå begynner jeg og grue meg til sommer og torden!! Blir det torden før termin så kommer barnet.. Så redd er jeg.. HI
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Bare ett siste spørsmål for kvelden: Er jeg normal?? HI
Nettnett Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 takk og det er fint og ha noen som setter fokus på sånne problemer også For det er utrolig mange i samme situasjon, men mange som er redde for å "komme ut av skapet" dessverre, så vi andre føler oss rimelig sprø her vi sitter på hver vår kant:) Men lov meg at du tar kontakt med jordmor slik at du får litt støtte rundt deg også, det er utrolig viktig. Jeg prøver å gå i forkant denne gangen slik at jeg snakker med en jordmor når jeg har behov for det. Her i Tønsberg har de et prosjekt som heter Liv Laga, som hjelper gravide og barselkvinner med svangerskaps og fødselsdepresjoner, så det er tydeligvis et ganske vanlig, men dessverre tabubelagt problem. Sjekk med jordmor om de event har et lignende prosjekt der du bor, men uansett har de fleste jordmødre etterhvert fått en viss kompetanse på dette uansett:) Sitter her med en febersyk gutt på fanget som krever å sove i senga til mamma, så da ender det nok med at jeg legger meg selv i samme slengen:-D Men er her imorgen igjen jeg hvis du trenger noen å skravle med!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Ok..Vi har ei som ligger i sengen vår vi også Sovnet i egen seng men havnet i våres i sted!! Jeg tar iallfall kontakt med lege igjen om det.. Jordmor som jeg gikk hos sist gang er nok ikke den som følger opp.heller motsatt!! Så jeg går bare hos lege nå!! Men da snakkes vi sikkert.. Må si at du var god å snakke med!! Takk for det. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå