Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet kjempelang melding til deg, men posten vil ikke sendes... Igjen.. så jeg kopierer inn det jeg skrev hit... Og tar vekk litt.....

Hei på du!

Her går det bare bra.. Akkurat våknet etter å ha sovet 3 timer... Helt utkjørt etter kvelden i går på jobb... Jeg klarte å stikke meg på en sprøyte, og måtte tilkalle medisinsk bakvakt, fylle ut masse papirer og ned for å ta en haug med blodprøver... Og siden jeg er gravid får jeg ikke tatt hepatitt B vaksine heller.. Men de driver og diskuterer det på jobben flere leger sammen, så jeg skulle få avklaring i morgen.. Ikke noen farlig sprøyte jeg stakk meg på, og "smittekilden" var HELDIGVIS en frisk og rask pasient. Så jeg hadde vel mer flaks der enn jeg har opptjent i det siste tror jeg... Men skal bli fulgt opp av HMS senteret, for det skjedde ett par avvik mens vi drev med dette der.. Det var bare vimsete og helt totalt idiotisk å klare og stikke seg i den situasjonen, så jeg har skrevet avvik på meg selv.

Veldig godt å jobbe bare 3 dager i slengen.. Neste fredag har jeg fri, for da reiser jeg til Ålesund.

ÅÅÅÅ så koselig og se bebbis igjen ;) tror jeg må ringe til ******* og spørre om jeg skal ha noen fler kontroller hos han.. Hehehe... Vil også se bebbis!!!!! Jeg gleder meg veldig jeg også til bebbis kommer ut!! Skal bli såååå spennende.. I går kveld stod jeg på et rom på nabotunet og hjalp en annen sykepleier med noe pumpestyr. Og da det var gjort så så jeg rett ned på føden, og der stod det ei med en liten tass i armene sine!!! JEG VIL JEG VIL!!!!! Var på jobb i går, så jeg fikk ikke sett dokumentaren :( Hehehe.. Jasså, er ikke minsten klar for nattasangen eneda? Hehhe.Stakkars mannen din ;) Gubben min har kjent noe, men det blir bom stille i magen hver gang han legger hånda der.:( Men men.. Det kommer mye av at jeg har morkaka forran. Hm.. Var det vondt med massasje, eller regner du med at det blir bedre etter noen ganger der?? Jeg er klar for nettverksgruppe på torsdag, men litt skeptisk til jordmora nå altså.... Men me ;) Det blir koselig å se dere igjen ;) Vi snakkes. Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart at du ikke får sendt! Jaja går jo an å skrive her og! Godt å høre at det er bra med deg og den lille. Og at du blir fulgt opp i forhold til det med sprøyta. Du er nok ikke den første som gjør det!!

Var kjempe moro å se den lille igjen! Og godt å se at alt var bra med h*n, selvom jeg jo kjenner masse liv hver dag. Så moro at samboern din har kjent noe! Blir jo bare mer og mer av det framover! Tror nok mannen min bare syntes det var moro, for nå legger han hodet ned på magen og sier:" Spark da bebis, spark pappan din" ;D hehe han er nå søt da! Så bra at du føler at det hjelper å jobbe bare 3 dager i strekk. Og skjønner jo godt at det er stor forskjell fra vakt til vakt. Men bare tipper at du er litt sånn som meg som gjerne presser seg lengre enn man bør, selv når man er gravid. Sånn er hvertfall jeg, bare mannen min som klarer å bremse meg. Han har endelig klart å overbevise meg om at det er riktig å være 50 % sykemeldt, så nå begynner jeg faktisk å nyte det litt. Og merker jo at det hjelper. Var godt med selve massasjen (var jo litt vondt det og) men er ganske vondt nå... Men hun sa at det var vanlig, men at det på lang sikt hvertfall kan virke forebyggende så det ikke blir værre. Hun sa det var vanlig at man ofte hadde mer vondt dagen etterpå og, så gleder meg til imorgen... Hadde fri i dag så imorgen er det jobb, men blir greit det. Også har jeg fri igjen på torsdag. Da skal jeg først til legen, så til jordmor og så til legen igjen for å ta blodprøver...Stress å være gravid ;) Har det skjedd mer med jordmora? Virker jo litt spes at hun maste sånn om miljø ol. Hva har det med det å være gravid å gjøre? Merkelig. Nei nå må jeg legge meg, men vi sees hvertfall på torsdag!

ha en god natt! Og ja vi må finne en dag vi kan dra å svømme på!

Skrevet

Hehehehe.. Syns mannen din er tøff jeg!! Samboern også har prøvd seg på det der, men da blir det putt stille i magen.. Akkurat som med søskenbarnet mitt.. Hehehe.. Men men.. Kommer vel etterhvert.

Hehe.. Ja, men nå har jeg sluttet og presse meg.. Gidder rett og slett ikke, men som jeg skrev i en annen tråd her så har sjefen vært snill og satt inn en ekstra person de kveldene jeg jobber stort sett, og satt inn en ekstra person på dagen i helgene når jeg jobber slik at dte ikke blir så stressende.. Helt herlig! ;)

Jordmor og jeg går nok ikke helt i sammen tror jeg... Men det er nok fordi jeg er sykepleier selv.. sikkert ikke den lettest å ha med og gjøre jeg heller.. Men men..

Hm.. Tar du ofte blodprøver?? Har ikke vært på sjekk hos legen siden jeg var der med mulig influensa.... Men tok ikke noe blodprøver da.. Må bestille meg time i uke 28..

Hehehe.. Samboern kom akkurat og fortalte at han visstnok har ligget og kjent på magen min når jeg sover.. Og han har kjent MASSE spark og spurte meg nå om hvordan i alle dager jeg kunne sove når det var sååå turbo der inne.. hehehe.. søte samboern..

Ja, nå er det kvelden her også.. snakkes ;)

Skrevet

Hehe, så morsomt da at han har fått kjent litt! Jeg våkner heldigvis ikke foreløpig, men når jeg er oppe på do om natten så bruker jeg ofte litt tid på å sovne igjen nettopp fordi det er så mye liv der inne!! ;)

De blodprøvene jeg skal ta imorgen er i fordi jeg har hatt hyperteorose (eller noe sånt... - ifht stoffskifte). Har vært frisk i tre fire år, men kan jo få det tilbake og da kan det visst være skadelig for fosteret. Så derfor tar jeg oftere blodprøver ifht dette. Men dette kan du sikkert mer enn meg om ;) Hm, kjipt med jordmora da, men men kan jo heller gå til lege hvis du vil det. Har igrunn godt bra med meg og jordmora, blir spennende å høre om jeg får noen miljøleksjon imorgen da hehe;)

Jaja, tror jeg må legge meg snart. Vært på jobb i dag, så er utslitt (hehe) Men vi sees imorgen! Kl 13 ikke sant?!

Ha en god natt!

Klem

Skrevet

Hei på du!

Hehe.. Ja, det er moro at han endelig får kjent noe.. Jeg våkner ikke i det hele tatt jeg.. Eller.. Har ikke gjort det til nå.. I dag har knøttet ligget med bena oppover og tuppet meg i mellomgulvet.. Virkelig herlig... :s

Aha!! Ja, det er greit å holde den under kontroll så det ikke blir noe komplikasjoner der altså.. Det er litt kjedelig. Best å ha ofte kontroller på det. Kan litt om det, men ikke så veeeldig mye.. er ikke det jeg driver mest med for å si det sånn..

Hehehe.. Ja, du får se hva hu begynner å snakke om i morgen. Jeg forklarte alt for mamma, og hun ble kjempesint da jeg fortalte det snakket til jordmora ang vekta mi før jeg ble gravid.. Jeg har da aldri hatt spiseforstyrrelser.. Skal ikke til henne før 15.april tror jeg.. Skal til legen i mellomtiden.. Vi snakkes i morgen ;) Jeg har akkurat våknet etter noen timer på sofan jeg.. Heheh.. Håpløs om dagen :)

klem

Skrevet

Hun spurte om vekta mi i dag også (før jeg ble gravid). Den lå visst innenfor normalen, så var jo greit det da. Har ikke gått opp så mye enda heller, 3 kg eller noe, men det er jo greit at det går litt oppover. Hun målte magen min og den lå faktisk litt over normalen (utenfor normalfeltet), men hun sa til meg at det ikke hadde noe å si, det var først på slutten at det kunne ha noe å si. Snakket om miljøet og sånn, men ikke så mye. Så hadde egentlig en veldig grei time hos henne. Også fikk vi høre hjertelyden da og det er jo alltid moro!!! Nå skal jeg slappe av litt og se litt på ski før jeg tusler ned på helsestasjonen igjen ;) Blir hyggelig å se dere igjen!

klem

Skrevet

Hei på du!

Akkurat stått opp jeg da... Litt treg i dag.. Men var våken en stnd etter å ha vært oppe i natt.. Det var full "krig" i magen min så jeg lå og fliret for meg selv og hadde det veldig gøy ;) Hehehe...

Hm.. Jøss, det var ikke mye du hadde gått opp. Jeg har gått opp 5 kg jeg nå.. I følge den vektgreia kan jeg visst gå opp 9 kg til før jeg bør begynne å bekymre meg ;)

Hehe.. Ja, hun snakket om miljøet til deg også.. Hm.. Rart at det er så stor forskjell på timene... Men akkurat vekta mi er jeg egentlig ganske nærtagende for, fordi jeg alltid har vært mobbet fordi jeg har vært så tynn.. Slitt gjennom hele barne og ungdomsskolen med å legge på meg, og veide 30 kg da jeg gikk ut av ungdomsskolen.. Hadde ei helsesøster der som fotfulgte meg støtt.. Og det var ikke moro.. Derfor er det et litt sårt tema for meg fortsatt.. Og dte var ikke helt riktig måte og spørre på, så jeg var hos mamma og fikk ut litt etterpå.. Men men..

Blir koselig å se alle sammen igjen.. Heehh ;) Ikke så mange, men VELDIG hyggelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...