Gå til innhold

Bør jeg fortsette å tilby mm på dagtid?

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 10 mnd. Hun får mm x 5 og fast føde + vann x 4. Når hun får mm kl 9 (før frokost) og kl 12 (før lunsj), tar hun nesten ikke noe. Sutter så vidt litt på puppen og svelger noen få ganger. Pappaen har gitt mm på flaske i flere dager, og hun tar maks 30 ml disse to gangene. De andre gangene hun får mm (kl 6, 16 og 18.30) drikker hun ca 160-220ml.

Bør jeg likevel fortsette å tilby mm på dagtid selvom hun tar så lite? Er det noen vits i det? Eller er de få milliliterene bra å få i seg?

Fortsetter under...

Tja... ber og ber... :) Hun er sulten, og jeg har alltid tilbudt mm før fast føde. Men hun er jo mye mer interessert i brød på morgenen og grøt til lunsj enn puppen. Så jeg vet ikke om det er nødvendig lenger?

Har ikke megaspreng, nei...

Men tror ikke det funker å gi pupp etter maten. Hun har refluks (får Losec), og på slutten av måltidene begynner hun alltid å smågulpe. Og da vil hun ikke ha noe (hverken mat eller drikke). Så skal hun ha mm, må hun få det før fast føde. Men jeg vet ikke om det er nødvendig i det hele tatt. 30 ml er jo liksom ikke noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...