Gå til innhold

Bør jeg fortsette å tilby mm på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 10 mnd. Hun får mm x 5 og fast føde + vann x 4. Når hun får mm kl 9 (før frokost) og kl 12 (før lunsj), tar hun nesten ikke noe. Sutter så vidt litt på puppen og svelger noen få ganger. Pappaen har gitt mm på flaske i flere dager, og hun tar maks 30 ml disse to gangene. De andre gangene hun får mm (kl 6, 16 og 18.30) drikker hun ca 160-220ml.

Bør jeg likevel fortsette å tilby mm på dagtid selvom hun tar så lite? Er det noen vits i det? Eller er de få milliliterene bra å få i seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... ber og ber... :) Hun er sulten, og jeg har alltid tilbudt mm før fast føde. Men hun er jo mye mer interessert i brød på morgenen og grøt til lunsj enn puppen. Så jeg vet ikke om det er nødvendig lenger?

Skrevet

Så lenge du ikke har megaspreng kan hun jo få pupp etter maten? Dessert?

Skrevet

Har ikke megaspreng, nei...

Men tror ikke det funker å gi pupp etter maten. Hun har refluks (får Losec), og på slutten av måltidene begynner hun alltid å smågulpe. Og da vil hun ikke ha noe (hverken mat eller drikke). Så skal hun ha mm, må hun få det før fast føde. Men jeg vet ikke om det er nødvendig i det hele tatt. 30 ml er jo liksom ikke noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...