Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Har fått klumper i brystet, har veldig lett for å få tilstoppede melkeganger, men nå har de satt seg helt fast! Har pumpet og pumpet med håndpumpe, uten at det kommer noe ut. Og til slutt kom det rosa melk ut av de andre melkegangene!! Vil det si at jeg har pumpet så mye at jeg begynner å blø, og har fått "hull" på brystvorten?? Det gjør sinnsykt vondt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut klumpen!! Noen som kan hjelpe meg???
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Vil anbefale deg å massere melken ut i stedet for å pumpe. Det kan ofte være lettere å få vekk klumpene da. Varmt vann vil og hjelpe. + At det er viktig å ikke bli sprengt når en har fått klumper. Gjerne amme litt oftere til det "letter" litt.
grå :) Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 du kan feks prøve og massere i dusjen under varmt vann. spør inne på ammedebatten så får du nok hjelp
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Da jeg hadde tilstoppede melkeganger hjalp det å ligge i bedekar med puppene under vann og masseremed olje. En kopp te innabords før massering er også smart. Og som hun andre sier- amm ofte. Lurt å amme rett etter massasjen.
Labbetøs Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Gå på helsekosten å kjøp Lecitin kapsler. Det er fettfordeler som løser opp og hindrer klumper.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 jeg ville gått inn på ammehjelpen.no, fått tak i en ammehjelper med en gang!
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Auau, stakkars! Kjøp deg Lecithin kapsler med en gang og få legen din til å skrive ut syntocinon nesespray (da kommer utdrvningsrefleksen og melken med en gang, garantert!) og håndpump, det er mye mer skånsomt enn pumping. Hjelper også med varme bad/dusjer og å masere brystene samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå